Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av annaskrubbe - 20 augusti 2011 14:51

I och med att jag har ganska tråkigt idag så kan jag inte låta bli att fundera över vad som egentligen är roligt?                             Finns det saker som ALLA skrattar åt? 

Finns det saker INGEN skrattar åt?

 

Kan inte låta bli att tänka på tex, "Solsidan" , denna Svenska komediserie verkar ju ALLA tycka är jätterolig!                              

Är det igen-kännings-komik som är den mest gångbara typen av humor?

Personligen tycker jag första säsongen an Solsidan var den klart bästa och jag som sällan skrattar åt komedier fick mej faktiskt ett och annat uppfriskande skratt!

Andra säsongen tycker jag var betydligt sämre, kändes som att dom skruvade till humorn några varv extra, helt i onödan, och för mej kändes mycke av det bara dumt!

 

Jag menar, hur kul är det egentligen att se en vuxen karl äta bajs??

Kanske är det jätte kul, men för mej blev det lite för lågt..tyvärr!


Hur är det med skadeglädjen då?

Är det kanske den som är den enda sanna glädjen?

Njae, inte för mej i alla fall, har lixom aldrig fattat det roliga med tex,"hemma videor" som skickas in till olika program i hopp om att vinna massa pengar för den roligaste filmen, där ens egna barn ramlar och slår sej blodiga eller blir livrädda för tomten, eller hundvalpen som rusar rakt in i den inglasade altanen osv, osv..

Men papphammar då? Han är väl för dråplig??

Eller Borat? Jim Carry? 

Eller varför inte alla dessa härliga Svenska buskisar?

 

Ovanstående förslag roar mej föga..

Hm, kanske har jag inte begåvats med någon humor överhuvudtaget?

Det är väl antagligen därför jag har så tråkigt... såklart!


Men jag måste få skicka frågan vidare, vad i hela friden skrattar DU åt? När skrattar du som mest och bäst?

Nu menar jag naturligtvis inte vad du gläds åt för det är ju ett helt annat ämne, i ett helt annat inlägg!

 

Försäkerhets skull slänger jag upp lite bilder på sånt jag har förstått roar många!

Det finns faktiskt en eller två av förslagen som jag har haft lite småkul åt!

Gissa vilka?!


 

 

Solsidan?


 

 

 Petra?

 

 

 Fredrik?

 

 

Hemma värst?


 

 

  Helt hysteriskt?


 

 

  Ian och Bert?

 

 

  Eller kanske Adam?

 

 

  Kul? 

 

 

 

  Kul?     

  

 

 Kul?



 

 

 

   Ett skämt?

 

 

 

   Roligt? 

 

 

  Hm...?












Av annaskrubbe - 20 augusti 2011 11:07

Lördag förmiddag,

känns som en halvjobbig dag idag..

Samtidigt som jag känner mej inspirerad inför höstens öden och äventyr är jag otroligt spretig i tanken och har svårt att fokusera och det utspelar sej ett smärre världskrig i huvudet på mej..

 

Ovanligt länge sen det kändes så och det kanske det är just därför det stör mej extra mycket..

Å andra sidan är det väl kanske inte så konstigt att det känns som det gör..

För exakt ett år sedan hade jag en ganska stor familj, vi var då fem personer en katt och en hund.


Idag är vi bara två kvar.... plus två katter!

 

Inte för att jag saknar den tiden överhuvudtaget, men skillnaden är ju ganska märkbar..

Dessutom har det senaste året varit otroligt händelserikt, en del positivt men det mesta har varit ganska tungjobbat, det är ju inte så att det är flytit på om jag säger så..


Fast å andra sidan känner jag att jag lever och det måste ju ändå ses som något positivt!


Dessutom är det ju till stor del jag själv som fattat dessa beslut i tro och hopp om att det ska bli så mycket bättre..

Det känner jag förvisso absolut fortfarande...bara det att det är ganska mycket som händer nu, och ibland är det svårt att få in att det är verkligen NU allt sker!

 

Förändringens tid är här och jag kan bara hänga med!


Oj, vilket outande jag bjöd på idag då!

 

Nu ska jag ta med mej ett gäng hundar ut i skogen och solla bland alla tankar som far runt i huvudet på mej, så blir förhoppningsvis eftermiddagen lite mer lugn och harmonisk!

 

En trevlig Lördag önskar jag er!


Ovido - Quiz & Flashcards