Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Mina musikaliska önskemål för ännu bättre TV!

Av annaskrubbe - 12 november 2012 12:26

Hej å hå å välkommen Måndag!


I helgen har jag gjort en upptäckt!

Jag har för första gången i mitt liv hört "om du lämnade mej nu" med Miss Li och lars Winnerbäck!


Ja, visst är det konstigt?

Och nej, jag har inte legat nedfryst!



Jag har av någon okänd anledning valt bort den låten.

Jag har sett den toppa listor, läst om den, och jag har lyssnat på både Winnerbäck och Miss Li men jag har inte lyssnat på just den här låten.

Periodvis lyssnar jag jämt på radion men just under "om du lämnade mej nu"-perioden gjorde jag tydligen inte det.

Spotify går varm här hemma och där plockar man ju bara hem låtar som JAG vill lyssna på och jag har vågat vägra den här.


Det är jag förvisso ganska glad för idag då jag älskar att upptäcka nya (ja,iaf för mej nya!) låtar.


Som ni säkert förstår upptäckte jag låten genom "så mycket bättre" i Lördags.

I vissa fall "så in-i-helvetes mycket bättre":)


Detta underbara program som är det enda program jag vägrar missa tillsammans med "schulman show" på webbTVn förstås!


Jag tycker det är så härligt och jag känner mej nästan som en av dom runt bordet, bara det att ingen gör mina låtar men det finns det ju en naturlig förklaring på, det finns nämligen inga!

Även om jag önskar att någon kunde tonsätta mina texter någongång.


Jag har även tänkt en del på vilka som skulle vara mina drömartister i programet, tyvärr kommer drömmen aldrig infrias då flera av mina favoriter är döda..


Men för skojs skull kan jag ge er mitt dröm startfält!


Cornelis Wreesvik har naturligtvis en given plats likaså Totta Näslund. Ted Gärdestad och Björn Afzelius..

Tyvärr kommer det aldrig hända.


Dom som fortfarande är fullt möjliga är då, Joakim Thåström, tyvärr tror jag kanske inte det är hans tekopp riktigt.

Caroline af Ugglas vill jag absolut se där och i viss mån Melissa Horn. Min gamla älskling Ulf Lundell vore fantastisk att ha med och kanske Eric Gadd, inte för att jag gillar han så mycket personligen men han är ju uppenbarligen ganska musikalisk.

Joppe Pilhgren vore absolut rolig att ha med och Robyn för att hon verkar riktigt smart och är otroligt musikalisk.


Så om någon på TV4 skulle läsa detta nu så tycker jag att ni verkligen ska ta till er av mina önskemål och se till att dom uppfylls!!

Skulle det ske lovar jag att överväga betala TV licensen....även fortsättningsvis!:)  



Om det mot förmodan finns någon mer som valt bort den här låten och nu känner sej mogen att ta den till sej så kommer den här:




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Skapa flashcards