Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av annaskrubbe - 10 augusti 2011 18:14

Hej hej igen bloggvänner!                                                            

Känns som det var en hel evighet sen!

Tänk om jag rentav gått å blivit (blogg) BEROENDE??!! 


Jag tänker nu berätta något ganska märkligt för er som hände mej på min lilla tripp till Göteborg.

Vi kom till Göteborg i Måndags eftermiddag och redan innan hade vi nästan bestämt oss för att besöka Liseberg.

Som av en händelse visade de sej att Lotta skulle ha säsongsavslutning på sitt allsångsprogram just denna afton!

 

Jag har faktiskt aldrig sett programmet, men jag har sett många liknande program i en annan kanal, då med Lasse"teddybjörnen" Berghagen i spetsen!

 

Vem minns förresten inte när Ricky Martin gästade de programmet...Jag säger bara Åh my f***ing god!!!:))


Jajaja,nog om de!

Väl på plats(för säkerhets skull va vi där redan vid 18-snåret så vi fick se när bla ERIC SAADE repade!) så märkte jag att någonting hände med mor min, helt plötsligt fick hon en helt annan lyster i ögonen och hon blev märkbart exalterad och tog min och min äldstas hand och DROG in oss i folkmassan, allt för att få så bra platser som bara var möjligt..

Var på min äldsta såg sej lätt besvärat omkring..:) 


Nu är ju varken jag eller min mor tonåringar längre, så efter 20 minuter insåg vi att vi aldrig skulle orka stå SÅ länge så vi tvingades tillbaka i ledet för att hitta någonstans att vila benen.

 

När väl speklaklet började på riktigt var vi naturligtvis på plats igen om än något längre bak i leden.

 

Allas blickar vändes förväntansfullt mot scenen, ja nästan allas i  alla fall..

Men INTE mina, jag hade nämligen fått syn på någon helt annan som intresserade mej mer för stunden...

Jag tyckte mej nämligen känna igen en blogg-kollega!

Sara, som var en av de första bloggarna jag läste här och som det även finns en länk till här brevid!

Sara finns normalt i Skövde och jag på en annan liten ort i dom djupa smålands skogarna.


Jag har bara sett Sara på nån bild på hennes blogg och jag som normalt är otroligt dålig på att känna igen folk, kände igen henne!! 

Nu hamnade jag i ett riktigt dilemma, skulle jag ge mej tillkänna eller skulle jag inte?

Och vad skulle jag pressentera mej som?

- Hej det är JAG som är "den enda bloggdrottningen"??

 

Eftersom jag var osäker på om jag hade rätt valde jag att fortsätta vara "hemlig", vilket jag idag, när jag VET att det faktiskt var "min" Sara, ångrar en smula..på sätt å vis.

 

Detta möte har ändå fått mej att fundera..


Jag menar, jag kan ju va lite kaxig här på bloggen, och det kan ju framstå som om jag har ett minst sagt hyffsat självförtroende(vilket jag kanske förvisso har, men i verkligen är jag inte lika duktigt på att framhäva de som här!)

 

Men om vi antar att jag gått fram till Sara så hade hon antagligen fått en helt annan bild av mej som kanske inte riktigt stämmer överens med den bilden hon har idag.

Tänk sen om hon lixom jag valt att blogga om händelsen och skrivit om sin "nya" bild av mej... Då kunde ju faktiskt hela "myten" om "den enda bloggdrotningen" raserats i ett enda inlägg..

 

HEMSKA TANKE!!!

 

Nu tror jag ju kanske inte att det finns någon myt kring mej(mer än min egen möjligtvis!:)) Men tänk alla dom stora bloggerskorna, som alla andra har en såå bestämd uppfattning om..

 

Jag är ganska säker på att dom är otroligt duktiga på att måla upp en bild av sej själva i rent rubriserings syfte och privat är dom någon helt annan..

Bra eller dåligt har jag just nu ingen uppfattning om, mer än att det är synd att många (hoppas jag) fördummar sej själva av någon obegriplig anledning.

 

Hmm, vad ville jag ha sagt med detta nu då???

Det vet jag faktiskt inte ens själv....

Kanske att "man inte är bättre än sitt senaste inlägg"... eller nåt?:)

 

Ta hand om varandra i höstrusket! 

  

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards