Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Tillgänglighetskraven får mej att vilja kräkas!

Av annaskrubbe - 19 november 2012 09:43

God förmiddag Måndagsbloggen!


Har ni haft en bra helg?

Själv har jag haft en ganska tråkig helg, en sån där helg som man inte riktigt upplevt som helg utan mer som vilka dagar som helst, inget extra helgigt om jag säger så.


Idag vill jag prata om tillgänglighet och alla krav på att vara tillgänglig 24/7 bara för att jag råkar leva i detta tillgänglighetens århundrade.


Jag vet inte hur många gånger folk missförstått mej bara för att jag inte är så förbannat tillgänglig hela tiden.

Är du sur? Har jag gjort något? Har det hänt något? Mår du dåligt Anna? Osv, osv i all oändlighet..


Men hallå!! Inget dera, jag kanske bara råkar vara en människa som har stor intergritet och ett stort behov av av egentid och tid för EGNA tankar.

Varför är det så svårt att förstå??


Det är faktiskt aldrig någon som bara tänkt att Anna kanske inte vill prata just nu eller inte vill umgås idag, istället blir det en jätte grej som egentligen helt krasst handlar om dom själva, vad har jag gjort, varför vill du inte prata med mej som är så fantastisk?!!


Jag är ledsen men MITT liv handlar inte enbart om er, Jag trivs med mej själv och jag vill vara själv emellanåt, jag behöver det för att må bra, punkt!


Jag har alltid varit såhär och jag tänker fortsätta med det.

Jag har aldrig sagt något annat eller undanhållit detta för någon men ändå går det inte in hos folk.

Visst, jag har luren på ljudlös eller i "stör ej" läge för det mesta och jag ringer inte särskilt ofta tillbaka.

Självklart ringer jag upp om det finns ett lämnat meddelande och det är viktigt, men om någon bara säger "ring upp, hör av dej så vi kan tjöta lite" å jag nu inte är intresserad av att "tjöta lite," ska jag då ringa upp bara för att behaga den pratglada och ge upp min egentid som jag så väl behöver?

Dessutom blir jag stressad och på dåligt humör av alla krav och förväntningar på att alltid finnas där göra det andra förväntar sej av mej.


Tänk efter lite, hur mycket gör DU för att andra ställer dom kraven på dej eller för att du verkligen vill själv?


Skrämmande resultat va??


Dessutom tycker jag det handlar till ganska stor del om respekt!


Kan man inte respektera hur jag är som människa och mina behov så kanske man inte har så mycket i mitt liv att göra överhuvudtaget, sug på den ni!




 
 

annaskrubbe

20 november 2012 10:50

Tack för förfrågan, men jag har valt att aldrig delta i tävlingar, omröstningar eller lotterier via bloggen.

Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards