Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Vad 17 skrattar DU åt?

Av annaskrubbe - 20 augusti 2011 14:51

I och med att jag har ganska tråkigt idag så kan jag inte låta bli att fundera över vad som egentligen är roligt?                             Finns det saker som ALLA skrattar åt? 

Finns det saker INGEN skrattar åt?

 

Kan inte låta bli att tänka på tex, "Solsidan" , denna Svenska komediserie verkar ju ALLA tycka är jätterolig!                              

Är det igen-kännings-komik som är den mest gångbara typen av humor?

Personligen tycker jag första säsongen an Solsidan var den klart bästa och jag som sällan skrattar åt komedier fick mej faktiskt ett och annat uppfriskande skratt!

Andra säsongen tycker jag var betydligt sämre, kändes som att dom skruvade till humorn några varv extra, helt i onödan, och för mej kändes mycke av det bara dumt!

 

Jag menar, hur kul är det egentligen att se en vuxen karl äta bajs??

Kanske är det jätte kul, men för mej blev det lite för lågt..tyvärr!


Hur är det med skadeglädjen då?

Är det kanske den som är den enda sanna glädjen?

Njae, inte för mej i alla fall, har lixom aldrig fattat det roliga med tex,"hemma videor" som skickas in till olika program i hopp om att vinna massa pengar för den roligaste filmen, där ens egna barn ramlar och slår sej blodiga eller blir livrädda för tomten, eller hundvalpen som rusar rakt in i den inglasade altanen osv, osv..

Men papphammar då? Han är väl för dråplig??

Eller Borat? Jim Carry? 

Eller varför inte alla dessa härliga Svenska buskisar?

 

Ovanstående förslag roar mej föga..

Hm, kanske har jag inte begåvats med någon humor överhuvudtaget?

Det är väl antagligen därför jag har så tråkigt... såklart!


Men jag måste få skicka frågan vidare, vad i hela friden skrattar DU åt? När skrattar du som mest och bäst?

Nu menar jag naturligtvis inte vad du gläds åt för det är ju ett helt annat ämne, i ett helt annat inlägg!

 

Försäkerhets skull slänger jag upp lite bilder på sånt jag har förstått roar många!

Det finns faktiskt en eller två av förslagen som jag har haft lite småkul åt!

Gissa vilka?!


 

 

Solsidan?


 

 

 Petra?

 

 

 Fredrik?

 

 

Hemma värst?


 

 

  Helt hysteriskt?


 

 

  Ian och Bert?

 

 

  Eller kanske Adam?

 

 

  Kul? 

 

 

 

  Kul?     

  

 

 Kul?



 

 

 

   Ett skämt?

 

 

 

   Roligt? 

 

 

  Hm...?












 
 
LiLo

LiLo

20 augusti 2011 20:27

Helt hysteriskt! Jupp
Solsidan Nepp
Vardagskomik Jupp
Buskis Nääää

Mina egna skämt? Jajamen : )

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

annaskrubbe

20 augusti 2011 22:26

Åh, vilket bra svar:)
Helt hysteriskt har jag skrattat mycket åt trots att det egentligen är oerhört tragiskt!:)
Kom just på att jag gillar sarkasm på rätt sätt riktigt mycket oxå!
Kan bero på att jag kan va ganska sarkastisk själv många gånger!
Puh vad skönt, jag är nog inte helt humor befriad iaf då!:)
ha de gott!

 
Hanna

Hanna

21 augusti 2011 03:19

Solsidan har jag aldrig riktigt fastnat för. Har sett mycket komediserier, men brukar sällan skratta åt dem - vet inte varför jag envisas med att fortsätta se dem.
Det jag tycker är roligast är random humor. Alltså när folk säger kommentarer som inte passar in just där, eller om någonting konstigt händer - framförallt i verkliga livet. Som om busschauffören helt plötsligt börjar skrika till förbipassagerande joggare: "Bra Man! Ut och spring Man! HAHAHA!" (vilket faktiskt har hänt, vilket var hysteriskt roligt). Fast jag roas nog av det mesta faktiskt, men inte komediserier, för de är så uppgjorda. Gillar mer spontana skämt. Ordvitsar gillar jag ju såklart också på äkta göteborskt vis. Random och ordvitsar alltså. Haha.

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

21 augusti 2011 09:36

Mmm,jag är beredd att hålla med dej, så vida ordvitsarna INTE är på Göteborgskt maneér:)
Var i Göteborg för några veckor sedan och passade på att ta en tur med Paddan (bara det var ju riktigt kul!)
Guiden slängde sej med dessa ordvitsar titt som tätt till turisternas förtjustning!

Jag måste ju ärligt säga att göteborgs humorn känns sådär för mej, antagligen då för att jag inte är från Göteborg!:)

Aja, tur att vi är olika!:)

 
FiloZophie

FiloZophie

22 augusti 2011 13:58

F´låt, för jag har syndat... Jag har skrattat mig fördärvad åt den sista bilden...
Men jag skrattar inte åt Solsidan och jag skrattar inte åt buskis... men jag asgarvar åt Parlamenetet och lagom låg stand up... Som när någon av stand upparna undrade vart hans granne, Ashmed, skulle flyga när han skakade mattan på balkongen... Klockrent *skrattar igen* .
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

22 augusti 2011 14:03

Haha...Ja du...
Insåg nyss att jag nästan skrattar åt allt...bara jag är tillräckligt trött i huvudet:))
Mmm, den bilden är lite "charmig" är jag hålla med om:))
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards