Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av annaskrubbe - 3 augusti 2011 19:43

Idag är det en mörk dag för oss Svenskar.

 

En gigantisk baksmälla vilar över hela vårt land, det är tungt och jag är chockad!

 

Frågan jag tvingas ställa mej gång på gång är given.

 

Kommer det någonsin bli sej likt igen, vilken värld ska mina barn nu tvingas växa upp i??

 

Vart tog tilliten och respekten vägen?

 

Hur går man vidare efter ett sådant bakslag, hur ska jag någonsin kunna känna fast mark under mina fötter igen?

 

Vad ska jag säga till barnen? Är dom kanske för små för att kunna hantera och förstå ett sådant besked?

 

Vem ska jag nu sätta mitt hopp om kärlek och framtid till?

 

Ska vi få en ny helgdag nu, och vilken annan dag ska i så fall behöva lämna sin röda färg?

 

Jag är förtvivlad och har svårt att samla mina tankar.

 

I kväll måste jag försöka sova tidigt så kanske kanske, kan jag skingra mina tankar i morgon och på något sätt försöka landa och så småningom oxå förhoppningsvis orka gå vidare..

 

Ta hand om varandra runt om i Svea rike, tillsammans måste vi vara starka och stötta varandra och inte minst våra barn och ungdomar!

 

Jag skulle vilja avsluta det här inlägget med ett kinesiskt ordspråk som har hjälpt mej genom många svåra stunder i livet!  

 

 

"Du kan inte hindra sorgens fågel flyga över ditt huvud

 

Men du kan hindra henne att bygga bo i ditt hår"

 

 

 Måns och Marie, Sveriges vackraste par, efter tre år är nu kärlekssagan över...

 

 

Källa: Aftonbladet.se            


Ovido - Quiz & Flashcards