Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av annaskrubbe - 15 augusti 2011 16:51

Hej hej!


Nu är min sommar slut!


Idag börjar framtiden och dess utmaningar på riktigt för mej vilket känns helt ok, varken mer eller mindre..

 

När jag därimot tänker på att det är 7-8 månader kvar till våren känns det inte alls ok, det känns hemskt och jag önskar mer än någonsin att jag var en brunbjörn eller åtminstone en liten igelkott!

 

Nu är jag ju inte det och lär aldrig någonsin bli nån heller, så då återstår endast två alternativ; nämligen:

1) Dö

2) Bita ihop

 

Och då finns det ju bara ett alternativ kvar, nämligen: D....,

skoja bara.... såklart!

Naturligtvis biter jag ihop och tar tjuren vid hornen!


Nu till dagens egentliga inlägg! 


Jag vet att jag bloggat om det förr, men för mej är det viktigt och de funkar som nåt slags "pep-talk" till mej själv, nämligen det här med att övervinna sina egna demoner!

 

Som ni kanske minns fick jag äran att flyga luftballong i våras, en händelse som förändrade mitt liv!:)

 

Helt plötsligt förvandlades jag till "Skorpan Lejonhjärta" och mitt motto blev från och med att ballongen lättade från marken,          " jag törs inte, men jag gör det ändå, jag vill inte vara nån liten lort"!!!

Ja, eller vad det nu var han sa?!

 

Detta har jag burit med med sen dess, vilket visat sej vara otroligt bra för mej!

Som tex när vi var i Göteborg och någon ur sällskpet fick för sej att vi skulle åka det där stora, hemska pariserhjulet som står vid hamnen..typ.

Min första reaktion var, åk ni, jag gör de INTE!

Men sen tänkte jag efter...hm...

Det svaret hade ju varit det givna.... förra sommaren!

Men INTE i år!

I år gör jag sånt som jag inte vågar..eller rättare sagt, sånt som jag intalat mej själv att jag inte vågar!

 

Jag kan absolut erkänna att pariserhjul inte tillhör mina personliga favorit-färdmedel, men jag gjorde det och efteråt känner jag mej näst intill odödlig och otroligt nöjd! 

 

En demon till hann jag göra mej av med i Göteborg, nämligen obehaget att stoppa-in-handen-i-svarta-hål-utan-att-veta-vad-som-finns-däri-demonen!

På Universeum finns de som ett akvarium med två hål i där man "ska" stoppa in handen och trycka på en röd knapp så lampan tänds..

Det gjorde jag!! Jag tvekade knappt ens och jag hörde mej själv säga, "vad kan hända?? jag faan gört"!!! Och så gjorde jag det bara!


Vad som fanns i akvariet??

Hm, det finns det bara ett sätt för er att ta reda på:)

 

Jag blev i vilket fall otroligt nöjd med mej själv efteråt och jag kunde stryka ytterligare en punkt på min tänkta "saker-jag-inte-trodde-jag-överhuvudtaget-inte-skulle-tänka-tanken-på-att-göra-lista"!

 

Nu är ni säkert otroligt nyfikna på vad som ska strykas från listan härnäst!

Och deeeeeeet äääääääär: "att ha en tarantella i handflatan, utan att den halkar ner på golvet i all min handsvett jag med största sannolikthet kommer att ha i just de ögonblicket"!

 

Än så länge finns ingen tidsplan men rent spontant känner jag "ju förr desto bättre"!

 

Vad tror du att du inte vågar?

...För det är väl inte så att du är en lite lort?!:)) 

 


Ovido - Quiz & Flashcards