Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av annaskrubbe - 18 augusti 2011 17:57

Oops! Det här är mitt tredje inlägg idag!

 

Men med tanke på mitt förra inlägg har jag gjort ett litet tillägg i min bloggtitel, nämligen en liten parantes! 

 

Så nu förväntar jag mej att ENDAST VUXNA gör sej besväret att hälsa på här inne hos mej! (nu finns det antagligen en över hängande risk att nästan alla mina läsare försvinner, men jag tar risken, jag faan gör de !) 

 

Må väl!

 

Av annaskrubbe - 18 augusti 2011 15:26

Jag har funderat litegrann på en grej till och från.                   Alldeles nyss var jag inne och läste filozophies blogg och då dök tanken upp igen! (Finns länk till Zophie här jämte!)   

 

Visst är det kul att ALLA kan blogga MEN inte helt sällan kan jag bli lite trött på alla barn/fjortis bloggar som ploppar upp överallt och skriker efter kommentarer och frågor och bla bla bla...

 

Jag som vuxen och med en viss livs erfarenhet kan ibland önska att det fanns fler vuxna bloggar.

Jag vet att jag kan söka på olika kategorier osv men jag är övertygad om att det finns många otroligt bra och intressanta bloggar som jag skulle ha utbyte av som jag helt enkelt missar, vilket jag tycker är jätte synd!

 

Jag skulle helt enkelt vilja starta en ny blogg plats/forum/portal endast för vuxna!

Hur låter det?


Jag menar inte att den ska vara vuxen-mogen-tråkig på något sätt, MEN för vuxna av vuxna!

Jag är själv väl medveten om att jag kan apa mej ganska friskt på min blogg och det måste man ju självklart få göra.

 

Inte heller menar jag att det ska pratas hej vilt om sex bara för att den skulle vara till för vuxna.

Jag fiskar nog mer efter ett lite vuxnare perspektiv på livet och dess överaskningar och äventyr.

I och med att jag är ganska tekniskt lågbegåvad    så vet jag inte om det ens är möjligt, men så vitt jag jag förstår så är tekniken ganska välutvecklad nu för tiden, så vem vet?:)                                                                                                              



 

Någon som känner igen sej i min tanke eller någon som vet om det kanske redan rentav finns något liknande?

 

Ha en fortsatt bra dag!   











Av annaskrubbe - 18 augusti 2011 10:15

Ibland blir jag så trött på datorer;(                                              

Antagligen för att jag inte förstår mej på dom speciellt bra, men ändå!!

Igår skrev jag ett inlägg här som enligt mej var rätt ok, men sen när jag skulle kolla hur det färdiga resultatet blev hade hälften av bilderna och en hel del text fallit bort;(

 

När jag då skulle gå in och redigera kunde jag inte komma in där, jag försökte gå in flera gånger under dagen men till slut kom jag inte in nånstans..


Sånt strul gör mej verkligen skiiitsur, dels på datorn och dels på mej själv som aldrig tagit mej tid att lära mej!

Sen blir jag ju jättesur för att ni får läsa ett ofullständigt inlägg som bara känns konstigt....Grrrr!

 

MEN idag är en ny dag med nya möjligheter!

 

Hade i vanlig ordning tänkt att skriva om någonting helt annat, men efter att ha kastat ett öga i Aftonbladet kan jag bara inte låta bli!!

Naturligtvis blir jag otroligt glad över Danne och Vickans totala babylycka, rojalist som jag är!

Jag är otroligt glad för att det äntligen är bekräftat och att alla grejer verkar ha funkat precis som det ska.

Måste erkänna att det funnits stunder då jag tvivlat på Dannes fruktbarhet så idag känner jag enbart lättnad och en oerhörd glädje!!

 

Det är bara en liten sak jag faktiskt blev ganska förvånad av att läsa och det var Aftonbladets spekulationer när barnet blev till!

 

Kom igen, Aftonbladet göra rubriker på NÄR befruktnings tillfället skulle kunnat ägt rum...!

På nåt sätt blev det hela med ens lite motbjudande!

Snälla Aftonbladet, kan vi inte bara få glädjas och titta på bilder på dom lyckliga och tycka att det är så himla vackert...

 

Jag och jag tror många med mej hade klarat oss lika bra utan den där filmen som nu rullas upp gång på gång i mitt huvud..

Filmen som visar EXAKT hur, när och var samlaget ägt rum!

 

Var det i Berlin? Var det efter nationaldags firandet?

Eller var det kanske före?

Eller än "värre", hände det kanske mitt under firandet?? I pausen i logen??


För det är väl inte BARA jag som alltid ser allting jag hör eller läser i bilder och små filmer som spelas upp i huvudet på mej?


Nää Aftonbladet, skärpning!

Låt oss slippa såna här spekulationer i framtiden, jag tror faktiskt inte att det gynnar någon överhuvudtaget!

Vissa saker behöver inte förtydligas, jag är ganska säker på att dom flesta som läser tidningen vet hur det går till och jag har svårt att se att någon egentligen skulle bry sej om när exakt själva befruktnings tillfället ägt rum!!

 

Ha en fin dag och ta hand om varandra i en härlig rojalistisk anda!





Ovido - Quiz & Flashcards