Alla inlägg under oktober 2011

Av annaskrubbe - 31 oktober 2011 19:13

Vill bara förtydliga mitt senaste inlägg så ni ska förstå vad jag pratade om!

 

Bloggdrottningen bjuder er därför Laleh och "Just nu", bara för er!:)                                                                                                                                                                                                                                                                                       








 

 




                                                                               


Av annaskrubbe - 31 oktober 2011 08:29

God Måndag och god vintertid!!                                                                                            

Hm, hur kul lät det där egentligen?? Både pest och kolera på samma gång.. Jaja, jag slipper ju i alla fall välja, och jag har ju inte ALS så det kunde ju vart värre!


Så bästa läsare, vad har ni haft för er under min timeout? Ja, blogg timeout får jag väl säga för i övrigt rullar det på i ett jäkla tempo skulle jag vilja påstå.                                                    

 

Jag har mestadels haft fokus kring min autistiska sex-åring och att försöka få vardagen att flyta på med skola, kompisar och okunnig personal, dessutom har jag varit på utbildnings dagar som varit otroligt givande men som även sänkte mej ganska rejält.

Skönt att träffa andra i samma sits, men ganska tufft att höra om andras upplevelser och erfarenheter.

Det är ju ingen lätt problematik om jag säger så, men det som känns tuffast för mej, just nu är omgivningens okunnighet, ovilja att lära och brist på förståelse.

Alla människor är inte stöpta i samma form, men det är tydligen inte självklart ens i Sverige år 2011!!

En ganska skrämmande sanning om detta så kallade I-land..


Nu till något mer positivt och en smula genant för mej...ja, eller kanske inte...


Jag är ju som för många rätt bekant otroligt svag för människor som visar riktiga känslor, gärna då i TV.

Som tex, när någon går fram på grammisgalan och tar emot sitt pris märkbart rörd och inte bara höjer statuetten mot publiken och skriker "tack som faan"!!

Eller som när Anja Persson fick nåt pris på nån idrottsgala och stod där i sin bal klänning som inte riktigt var sydd efter Anjas "belgien blue"-kropp, och grät medan hon tackade sin far för sin framgång....                                                                                                              

Suck.. finns det överhuvudtaget något vackrare att avnjuta från TV-soffan??!!:)

 

Aja, tror ni fattar vad jag menar? 


 

I helgen var det ju som bekant nypremiär för Tv programmet "Så mycket bättre" i SVT.

Detta program är som gjort för mej!                                                                                   Det är roligt, härligt, sentimentalt, det är sommar och det är Gotland! 

Allt blir så vackert och jag känner hur jag börjar tycka om alla artister, tom Tomas Ledin som jag alltid har haft otroligt svårt för och jag har aldrig sett en enda poäng med hans artisteri överhuvudtaget, men så plötsligt kommer jag på mej själv att sitta och le med huvudet lite på sned när han pratar om sin tid med Abba och allt jag känner är "Åh, vilken härlig kille han är den där Tomas Ledin"..                                                                                                    

För att inte tala om Laleh, som jag förvisso alltid tyckt är fantastiskt duktig, men i Lördags... Herregud, hon var ju fullstädigt brilljant och fick till och med min hatlåt nummer ett " Just nu" att förvandlas till ett av det vackraste musikstycken jag någonsin hört!!                           How come???!!!

 

Ser fram emot kommande Lördags program, kanske kommer jag tom älska Lena Philipsson efter dessa sex veckor, för tydligen finns det inget som är omöjligt?! 















Av annaskrubbe - 26 oktober 2011 23:33

Jag är tillbaka för ett kort inlägg.


Jag vill tacka alla er som faktiskt gått in här på min blogg trots att jag inte skrivit på säkert en månad.

Det måste ju betyda att jag faktiskt har en trogen skara läsare som faktiskt följer min blogg.

Det värmer otroligt mycket och till er vill jag säga: jag kommer tillbaka, jag kommer skriva och reflektera över händelser i mitt liv och i samhället även fortsättningsvis!


Jag har deffenitivt ingen skrivkramp, brist på reflektioner eller nåt annat som gör skrivande tungt, det är bara sån här jag är..

Ni som känner mej väl vet att jag stänger av kontakten med omvärlden periodvis...

Jag behöver ta en paus med jämna mellanrum, dels för att landa i mej själv och mina funderingar, dels för att jag verkligen behöver den där egentiden...lugnet runtom mej som bara total avstängdhet kan ge..


Kärlek till alla er med tålamod och som har vett att ge mej den tid av egentid jag behöver för att överhuvudtaget orka med mitt liv och mina tankar..


Förresten, vilka är ni?

Ni som går in på min blogg dag efter dag och som uppenbarligen hoppas på nya tankar och reflektioner från mej!

Ni vet ju i alla fall till viss mån vem JAG är, men jag har faktiskt inte en susning om vem DU är?

How scary är inte de?? Tänk er själva!!!


Aja, sköt om er alla och som sagt, än är inte sista ordet skrivit på den här bloggen!!

Av annaskrubbe - 5 oktober 2011 18:03

Men vaffaan....


Kanske inte ska ta nån paus i alla fall då, kanske nöjer mej med ett litet upphåll, om det nu är någon skillnad??


Har ju inte bloggat på sex timmar å det är ju faktiskt ett uppehåll om än ett litet sådant!


Behöver väl mest en hel del egentid just nu, fast det får jag ju förvisso här, har ju inte direkt vart någon rusning sen jag började trappa ner om man kollar in besöks statistiken...


Aja, vi hörs nog antagligen om några dar eller nåt sådant.


Ni som vart mina vänner på fejjan kanske känner igen ett visst mönster här??


Av-på-av-på-av-på-aaaaaaaaaav!:)


Fast bajsbook kommer jag förvisso aldrig återvända till ever, de kan ni skriva upp.....i era statusar!


Ha de så gott och lev väl!



Av annaskrubbe - 4 oktober 2011 12:09

Hej igen kära vänner!


Som ni märker har jag inte varit så aktiv här på bloggen den senaste tiden.

Det har absolut inget att göra med att jag har brist på tankar och ideér, men jag har bestämt mej för att prioritera annat ett tag framöver..

Bloggandet i all ära, men just nu finns det annat som är viktigare och mer intressant i mitt liv!


Men ni behöver varken misströsta eller ropa hej för när du minst anar det är jag tillbaka och bankar på bloggdörren igen!    


Om ni har det så bra under tiden, så lovar även jag att göra mitt bästa!  -  -  - so long! 

Skapa flashcards