Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Nu blir det storstädning i hjärnkontoret!

Av annaskrubbe - 20 augusti 2011 11:07

Lördag förmiddag,

känns som en halvjobbig dag idag..

Samtidigt som jag känner mej inspirerad inför höstens öden och äventyr är jag otroligt spretig i tanken och har svårt att fokusera och det utspelar sej ett smärre världskrig i huvudet på mej..

 

Ovanligt länge sen det kändes så och det kanske det är just därför det stör mej extra mycket..

Å andra sidan är det väl kanske inte så konstigt att det känns som det gör..

För exakt ett år sedan hade jag en ganska stor familj, vi var då fem personer en katt och en hund.


Idag är vi bara två kvar.... plus två katter!

 

Inte för att jag saknar den tiden överhuvudtaget, men skillnaden är ju ganska märkbar..

Dessutom har det senaste året varit otroligt händelserikt, en del positivt men det mesta har varit ganska tungjobbat, det är ju inte så att det är flytit på om jag säger så..


Fast å andra sidan känner jag att jag lever och det måste ju ändå ses som något positivt!


Dessutom är det ju till stor del jag själv som fattat dessa beslut i tro och hopp om att det ska bli så mycket bättre..

Det känner jag förvisso absolut fortfarande...bara det att det är ganska mycket som händer nu, och ibland är det svårt att få in att det är verkligen NU allt sker!

 

Förändringens tid är här och jag kan bara hänga med!


Oj, vilket outande jag bjöd på idag då!

 

Nu ska jag ta med mej ett gäng hundar ut i skogen och solla bland alla tankar som far runt i huvudet på mej, så blir förhoppningsvis eftermiddagen lite mer lugn och harmonisk!

 

En trevlig Lördag önskar jag er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards