Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Anna undrar och funderar litegrann...

Av annaskrubbe - 18 augusti 2011 15:26

Jag har funderat litegrann på en grej till och från.                   Alldeles nyss var jag inne och läste filozophies blogg och då dök tanken upp igen! (Finns länk till Zophie här jämte!)   

 

Visst är det kul att ALLA kan blogga MEN inte helt sällan kan jag bli lite trött på alla barn/fjortis bloggar som ploppar upp överallt och skriker efter kommentarer och frågor och bla bla bla...

 

Jag som vuxen och med en viss livs erfarenhet kan ibland önska att det fanns fler vuxna bloggar.

Jag vet att jag kan söka på olika kategorier osv men jag är övertygad om att det finns många otroligt bra och intressanta bloggar som jag skulle ha utbyte av som jag helt enkelt missar, vilket jag tycker är jätte synd!

 

Jag skulle helt enkelt vilja starta en ny blogg plats/forum/portal endast för vuxna!

Hur låter det?


Jag menar inte att den ska vara vuxen-mogen-tråkig på något sätt, MEN för vuxna av vuxna!

Jag är själv väl medveten om att jag kan apa mej ganska friskt på min blogg och det måste man ju självklart få göra.

 

Inte heller menar jag att det ska pratas hej vilt om sex bara för att den skulle vara till för vuxna.

Jag fiskar nog mer efter ett lite vuxnare perspektiv på livet och dess överaskningar och äventyr.

I och med att jag är ganska tekniskt lågbegåvad    så vet jag inte om det ens är möjligt, men så vitt jag jag förstår så är tekniken ganska välutvecklad nu för tiden, så vem vet?:)                                                                                                              



 

Någon som känner igen sej i min tanke eller någon som vet om det kanske redan rentav finns något liknande?

 

Ha en fortsatt bra dag!   











 
 
Beatrice

Beatrice

18 augusti 2011 15:46

Jag håller absolut med dig, är inte speciellt intresserad av tonåringar "trots egen son på 13)
visst kan man försöka söka på kriterierna "äldre" om man nu letar bloggar
//kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

annaskrubbe

18 augusti 2011 15:52

Hej och tack för din kommentar!
Jag har även jag tonårsbarn...Men som sagt lite mer vuxet utbyte skadar inte!
Men att söka på "äldre", haha... Kommer jag inte till nån pensionärs sajt då???:))
Skämt å sido, tack för tipset, ska absolut ge det en chans!
Ha de gott!

 
FiloZophie

FiloZophie

18 augusti 2011 16:44

Vi får bli pionjärer vännen. Vi uppmanar alla våra läsare att lägga till "Vuxen" som sökkriterier på våra bloggar... Kunde funka?!
Kram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

18 augusti 2011 17:36

Mmm,kan funka!
Nu blev jag jätte sugen att driva detta stenhårt framåt!:))
Tror bestämt att jag måste forska lite i ämnet!:)
Kram

 
HARDKÅRE

HARDKÅRE

18 augusti 2011 16:50

vet ej om det finns någon sådan portal -men upptäckte som dig att just Bloggplatsen mest har fjortisbloggar och det handlar mycket om hästar och vad unga tjejer äter till frukost (zzzz)

....men du får väl prova att samla vuxet folk på din blogg. Tex genom att lägga in länkar på de bloggar du tycker passar in i "vuxet" och sedan lägga tid på att sprida ditt budskap. men iofs det är väl det du just startat med ?

http://backinblack.bloggplatsen.se

annaskrubbe

18 augusti 2011 17:33

Tack för kommentaren:)
Ja, det är kanske det jag försöker med här å nu:)
Mm, många ideer i huvudet på mej just nu..
ska kolla upp hur jag bäst går till väga!
Ha en trevlig kväll!

 
Hanna

Hanna

18 augusti 2011 17:33

jag förstår vad du menar, sådana där bloggar med dagens fråga, dagens outfit och "först åt jag en glass sen träffa jag kajsa sen satt vi på en bänk sen prata vi om fåglar och hon är så rolig och sen åt vi en till glass imorgon skall jag lära mig punkt och kommatecken i skolan får se hur det går?!?!?!!??!!?"
Jag är väl fortfarande något mitt emellan (vill inte gärna kalla mig vuxen men jag är ju ingen tonåring längre, så tja) men jag kan ändå störa mig på många bloggar från människor i min eller straxt under min ålder. De skriker efter uppmärksamhet. Visst är det kul att få kommentarer, men bara relevanta kommentarer? Aja.
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

18 augusti 2011 17:48

Så sant de du skriver!
Jag tycker att du känns vuxen i dina inlägg och kommentarer, men jag förstår dej, inte kul att inse att man antagligen är vad som räknas som vuxen!
Jag är ju 30+++ å vill inte alltid erkänna att jag faktiskt räknas som "jättevuxen"!:)
Egentligen handlar det väl inte så himla mycket om ålder, vissa blir ju vuxna tidigt andra aldrig:)
Ha de så gott!

 
Katta

Katta

18 augusti 2011 19:39

Håller också med!
Kul att hitta fler vuxna, här på bloggplatsen. Trodde faktiskt också, att det bara var fjortisar som bloggade här...
Ska med spänning följa din blogg!
Kram på dej

http://vembryrsej.bloggplatsen.se

annaskrubbe

18 augusti 2011 22:09

Tack tack!:)
Ska kika in hos dej oxå!
Ha de så gott!

 
TrueefiL

TrueefiL

18 augusti 2011 21:27

Förstår helt och hållet vad du menar. Visst är jag ung osv. Men det finns lite gränser ändå.

http://trueefil.bloggplatsen.se

annaskrubbe

18 augusti 2011 22:08

Ja men precis!
Ibland kan jag tycka att nivån blir lite väl låg, sen har jag några unga tjejer som jag följer som verkligen är jättebra!
Ska kika in till dej oxå!
Ha de gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards