Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Delar ur min dag!

Av annaskrubbe - 25 augusti 2011 16:11

Sicken vecka jag befinner mej i!!                                                    

Trött, trött, trött!!


Inser hur otroligt bortskämd jag varit med mina slö morgonar dom senaste 5 åren.

Sedan mitt mellanbarn föddes har den största varit duktig nog att klara de mesta själv på morgonen så jag kunnat ligga kvar i sängen så länge jag behagat i och med att jag aldrig börjat jobba förren runt ett tiden och sen jobbat 20 timmars pass.


Nu har min största flyttat tio mil bort för att gå gymnasiet och bo med sin far.

Och min mellersta har just börjat förskolan vilket innebär att jag numer tvingas upp runt halv 7 på morgonen!



 

Halv 7 är för mej mitt i natten!!

Visserligen "snoozar" jag fram till 7, men ändå!!!

För säkerhets skull är jag natt människa dessutom och har jätte svårt att somna tidigare än 12-1...

Jag som alltid hävdat att jag  behöver mycket sömn för att överhuvudet fungera som människa.

Minst 8-10 timmar och den här veckan har jag snittat 5-6 timmar..

Ja, ni märker ju själva, det går INTE ihop sej för mej just nu!

Dessutom har veckan varit fylld av möten  som kräver både närvaro OCH fokus..! 

Konstigt nog, trots allt, så är jag riktigt nöjd med mina insatser och jag har lyckats förmedla det jag velat på ett för mej tillfredsställande sätt.

 

Mötet jag hade idag ägde rum på kommunen och när vi skulle avsluta mötet fick jag höra att jag imponerat och innan jag lämnade rummet fick jag en KRAM!

Märk väl, ingen klapp på armen utan en KRAM och för ett ögonblick trodde jag inte att jag skulle komma välbehållen därifrån, "kommun-människan" ville lixom inte släppa mej och jag är säker på att denne behövde den där kramen så mycket mer än jag!

Jag kan tänka mej att man som homofob kan få den känslan jag fick av "kommun-kramen" om någon av samma kön plötsligt lägger en hand på ens lår!

Jag var helt enkelt inte alldeles bekväm i denna minst sagt oväntade, oförutsägbara situation som uppstod.

Men jag hanterade situationen på ett både bra och vuxet sätt och jag valde att tänka att kramen var spontan, välmenad och varm helt utan andra, något mer skruvade baktankar!     

....Ahja, tror jag stannar här för denna gång..

Ha de så gott och glöm inte reflexerna! 

 




 
 
Hanna

Hanna

25 augusti 2011 23:48

Åh, jag är som dig, måste ha mina åtta-nio-tio timmars sömn för att inte min kropp skall falla sönder rakt i mina händer (som givetvis är den enda kroppsdel som håller sig intakt!) Att börja jobba halv sju som jag gör ibland känns ungefär som att hugga en yxa i vardera ben... eller något mindre melodramatiskt.
Hm. Angående kramen, alltid mysigt men oväntad omtanke. Men om det inte känns som om det var genuin omtanke så förstår jag att det kan kännas obekvämt. Så länge det inte blir något mindre harmlöst är det väl bara att intala dig att det var helt och hållet välmenande :)!
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

26 augusti 2011 09:26

Fjärde morgonen på raken idag..känner mej lätt efterbliven...Vet man inte om att jag har två ögon någonstans i ansiktet är det näst intill omöjligt att urskilja dom idag..

Kramen den kramen ja...Den var lite för lång, lite för hård och kändes lite för desperat, ångestladdad, lätt påtvingad och lite för hysterisk för mej!
Annars tycker jag det kan va rätt ok att kramas lite ibland!:))

Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards