Alla inlägg den 4 september 2011

Av annaskrubbe - 4 september 2011 15:34

Åh, vad det vad skönt att gråta en skvätt!

Vilken energi jag fick!

Jag har släpat skräp till pappersinsamlingen, städat, kört TVÅ diskmaskiner, (barnkalas igår!) börjat tvätta, lagat mat och byggt mej en kontorshörna..allt sen mitt senaste inlägg!


Tårar är bra för mej, jag lixom rensar ut kroppen på en massa"slaggtankar" som jag samlat på mej sedan sist jag grät.


Ungefär som vissa sköljer ut slaggprudukter med hjälp av tarmsköljning, så gråter jag en liten skvätt..

Dessutomär tårarna grattis till skillnad från tarmsköljningen, så det kan jag rekommendera er varmt!


En sak till jag gärna rekommenderar är Melissa Horn!

Hon är på G med ny platta och nya singeln heter "under löven",

lyssna och njut.

Det enda jag inte gillar jätte mycket med Melissa är att hon för mej är sådär underbart vemodig, vilket jag gärna blir extra mycket av på just hösten.

Jag är ingen höst människa, förr skulle jag till och med vilja sträcka mej till att säga att jag faktiskt hatade hösten!


Nu för tiden använder jag mej sällan av ordet hata, och om jag skulle göra det fick det nog handla om något annat än vädret..

Numer nöjer jag mej oftast med "ogilla" och "ogilla skarpt" om det jag inte tycker om, som hösten, det är en typisk ogilla skarpt-grej.

Aja, nu bubblar det i kroppen igen... får kanske ta 2 1/2 mils rundan om en stund!:)


 Spår efter en tarmsköljning..    



 

 

   Melissa Horn  



 

 

 

Av annaskrubbe - 4 september 2011 10:31

Shiit, vilken Söndag morron det blev!


Jag har ju ganska lätt för att gråta och jag tycker oftast om att gråta, för mej är det riktigt förlösande och skönt...oftast!

 

Ibland  kan jag medvetet sätta på en viss musik, läsa en text eller se sorgliga, gripande, vackra klipp på youtube bara för att jag vill och behöver gråta ut av någon anledning.


Favorit-gråt-youtube-klipp är bland annat  på soldater som återvänder från kriget och överraskar sina barn, (gärna på julafton och gärna med nån otroligt rörande musik i bakrunden, som om inte klippet i sej vore nog?!) eller söta djur som tar hand om andras djurbebisar när den biologiska mamman dött (helst på ett otroligt sorligt och tragiskt sätt!)

Ni vet en hund som tar hand om ett övergivet rådjurkid eller små rävungar, eller katter som ammar igelkottsbebisar osv, osv...


Mitt absoluta favorit-gråt-klipp är på lejonet Christian som återförenas med sina människor efter ett år....

Mer säger jag inte, har du lyckats missa det klippet måste du helt enkelt se det!

Det är ett varmt, kärleksfullt, hoppfullt och vackert klipp!


Den här veckan har Svt visat dukumentären om Christian i sin helhet inte mindre än TRE gånger!!


I förmiddags visades den för sista gången...den här veckan..


Jag som gråter i stil med lille skutt av tre minuters klipp på Youtube...

Herregud vad jag har gråtit....

Försäkerhets skull fick barnen vara på sina rum och läsa böcker medan jag satt med mina små lejon i soffan med kuddar och snorpapper..


Tyvärr har jag fortfarande inte lyckats lära mej länka till youtube, men ni kan säkert hitta klippet ändå!


Ett par bilder är allt jag kan ge er just för stunden...



 



 

 

 

 

 

Önskar er alla en skön Söndag   



 

Ovido - Quiz & Flashcards