Alla inlägg den 27 september 2011

Av annaskrubbe - 27 september 2011 09:23

För er som undrar hur det gick sen med turerna kring inlägget jag gjorde den femte September kan jag nu stolt berätta att sedan i Torsdags har jag och mitt äldsta barns far GEMENSAM vårdnad om vårt barn!


Det lilla meddelandet i inkorgen innehöll en vädjan om att jag skulle höra av mej till familjerättskvinna nr 1, men innan jag samlat kraft att ringa hann hon ringa tillbaka.

Hon hade då pratat med Skatteverket som lovat skicka ansökan till familjerättskvinnan så hon i sin tur kunde skicka den vidare till mej som skrev på och sände till barnets far, som även han skrev på och sände åter till skatteverket!


Och i Torsdags fick vi alltså en bekräftelse på att vi nu är vårdnadshavare båda två.

En prosess som tagit tre månader är nu över, och det är med ett visst vemod jag funderar på vad som ska bli höstens stora projekt?!


Funderar på att kanske ge Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen något att fundera på, eller kanske rektorn??

 

Mmm, men först av allt behöver jag nog vila mej lite, det kostar på att vara medborgare i Sverige det ska gudarna veta, men jag tycker faktiskt, trots allt, att det är värt det! 



Ovido - Quiz & Flashcards