Alla inlägg den 21 september 2011

Av annaskrubbe - 21 september 2011 18:16

Jag måste bara få slänga ur mej en fråga eller för mej är det nog mer ett påstående.

Jag skulle antagligen kunna googla mej fram till en vettig förklaring, men jag är trött i ögonen och i huvudet så jag orkar helt enkelt inte sitta här och söka runt.

Så jag tänkte att förhoppningsvis någon av er bara kan ge mej svaret..


Har funderat ganska mycket på detta genom åren och nu vill jag få ett slut på mina funderingar en gång för alla!


Det är nämligen såhär: När jag blir förkyld eller allmänt sjuk så inträffar det till 98% när jag har min mens!


Jag kan ha mens utan att bli sjuk, men blir jag sjuk så har jag nästan alltid mens! (som att det inte skulle räcka med mensen?!)


Jag undrar helt enkelt om det ÄR så att immunförsvaret försämras under mensveckan?


En fundering till har jag kring detta och den är: En kompis ex påstod alltid att hon luktade/smakade järn när hon skulle ha sin mens! (från munnen alltså!!:))


Finns det några som helst belägg för ett sånt påstående? 


Jag borde antagligen vid min ålder ha koll på sånt här men jag har faktiskt ingen aning!!


Skulle någon, om det nu skulle visa sej stämma, förklara för mej, VARFÖR?!



 

Som tack för att ni läser min blogg får ni en fin bild att titta lite på:)

 

Fotnot: Personen på bilden har inget mej blogginnehavaren att göra. 

Ovido - Quiz & Flashcards