Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Morgonstund har guld i mund!

Av annaskrubbe - 27 april 2012 08:45

God morgon mina vänner!

Hoppas ni fått en god start på dagen!


Jag har verkligen börjat inse vad en god morgon gör för resten av dagen.

I mitt fall har jag fått lära mej den hårda vägen.


B2 (mina barn heter B1, B2 och B3, i just den ordningen!)har just kommit i väg till skolan, jag sitter nu med B3 i soffan, B3 pusslar och jag sitter här å skriver med kaffekoppen i högsta hugg.


Jag är ofantligt trött, somnade nångång efter två i natt, vaknade ett par gånger till efter de och hade svårt att somna om, klockan ringer 6.45 men då hade redan B2 varit inne hos mej en stund.

Strax därefter tassade även B3 in till min säng.

Ungefär i samma stund bröts förtrollningen.

Inom loppet av 30 minuter har B3 blivit slagen tre gånger och gråtit hysteriskt lika många, jag hade fått en leksak i ansiktet och blivit spottad i ansiktet två gånger.

Eftersom morgon blev turbulent så hann B3 inte äta sin frukost, utan den fick tas med i ryggsäcken...som vanligt.

B2 vägrade klä på sej så det fick ske med tvång lika så tandborstningen.

Samtidigt som jag och B3 fick höra ramor som inte tillhör denna värld.

B3 sprang under tiden upp i trappan och gömde sej med orden: "jag sitter här tills B2 åkt så jag inte får mer stryk"..


Nu sitter vi som sagt här i soffan som två urvridna disktrasor, när vi egentligen borde göra allt det där som är svårt att göra när B2 är hemma, och är det det här som ska vara min och B3s kvalitetstid ihop??


Idag slutar förskolan kl 12 och 11,45 har jag det oblikatoriska Fredags mötet med lärarna där vi går igenom den gångna skolveckan, så om 2,5 timmar är det dax igen, innan dess bör vi hinna duscha, åka till stan och handla och helst så har jag och B3 hunnit med lite mys oxå.


Om du undrar varför jag tar mej tid att sitta här nu så är svaret väldigt enkelt: jag måste få sitta ner en stund med mitt kaffe och landa lite, ventilera och "samla nya krafter".


Så här ser en vanlig morgon ut i mitt liv med ett autistiskt, utåtagerande barn.


Som ni förstår är vår situation fullständigt ohållbar, men nästa vecka har jag 72 möten så då hoppas jag att i vart fall att några pusselbitar ska falla på plats och att vi kan bli hjälpta och kanske avlastade på ett eller annat sätt.

( jodå, vi har faktiskt redan fått hjälp i form av 12 lss-timmar i månaden, fördelade på 3 timmar/vecka, dessutom har jag 1/4-dels vårdbidrag, men ni vet hur de är: mycket vill ha mer!)


Om ni lovar att ha en härlig helg så lovar jag att göra mitt allra bästa   


 
 
Ingen bild

Lena

27 april 2012 13:07

Älskade vän... <3 hittar inga ord mer än att jag vet precis hur svårt du måste ha de. Jobbar med en pojk som har autism. Men jag kan ju gå hem kl. 20.15 o ha et normalt liv. Lovar att komma o hälsa på dig då jag flyttat ner. Önskar dig o barnen en skön helg! Stora famnen om dig hjärtat <3

annaskrubbe

27 april 2012 13:48

Tack, tack snälla!
Ja, de måste du absolut!
Önskar dej en härlig helg me finaste Lena!

 
Hanna

Hanna

28 april 2012 22:35

Hoppas att ni får mer hjäl. Vet inte om tre timmar i veckan räknas? Pyttelite ju! Med den hjälpen kanske du hinner... tja. Jag vet inte, inte mycket.
Kramar <3

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

29 april 2012 15:03

Nee du, tre timmar just nu känns mer som ett hån än en hjälp..
Det är inte lätt att förstå denna jungel av papper, beslut och byråkrati, inte ens för mej som är mitt uppe i det..

Ha de så gott och ta hand om dej!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards