Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Tårar och gråt..

Av annaskrubbe - 4 september 2011 10:31

Shiit, vilken Söndag morron det blev!


Jag har ju ganska lätt för att gråta och jag tycker oftast om att gråta, för mej är det riktigt förlösande och skönt...oftast!

 

Ibland  kan jag medvetet sätta på en viss musik, läsa en text eller se sorgliga, gripande, vackra klipp på youtube bara för att jag vill och behöver gråta ut av någon anledning.


Favorit-gråt-youtube-klipp är bland annat  på soldater som återvänder från kriget och överraskar sina barn, (gärna på julafton och gärna med nån otroligt rörande musik i bakrunden, som om inte klippet i sej vore nog?!) eller söta djur som tar hand om andras djurbebisar när den biologiska mamman dött (helst på ett otroligt sorligt och tragiskt sätt!)

Ni vet en hund som tar hand om ett övergivet rådjurkid eller små rävungar, eller katter som ammar igelkottsbebisar osv, osv...


Mitt absoluta favorit-gråt-klipp är på lejonet Christian som återförenas med sina människor efter ett år....

Mer säger jag inte, har du lyckats missa det klippet måste du helt enkelt se det!

Det är ett varmt, kärleksfullt, hoppfullt och vackert klipp!


Den här veckan har Svt visat dukumentären om Christian i sin helhet inte mindre än TRE gånger!!


I förmiddags visades den för sista gången...den här veckan..


Jag som gråter i stil med lille skutt av tre minuters klipp på Youtube...

Herregud vad jag har gråtit....

Försäkerhets skull fick barnen vara på sina rum och läsa böcker medan jag satt med mina små lejon i soffan med kuddar och snorpapper..


Tyvärr har jag fortfarande inte lyckats lära mej länka till youtube, men ni kan säkert hitta klippet ändå!


Ett par bilder är allt jag kan ge er just för stunden...



 



 

 

 

 

 

Önskar er alla en skön Söndag   



 

 
 
Anna

Anna

4 september 2011 14:50

Du e ju för söt....
Nästa gång jag kommer hem ska vi gå igenom det där med att länka youtube....:)

Kramen.

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

4 september 2011 15:29

Mmm vore ju fantastiskt om du antar utmaningen återigen att försöka lära mej någonting om det här med det elektriska,, en gång för alla lixom!:)
Kram kram

 
Vivi

Vivi

5 september 2011 10:45

Jag känner igen mig :) det finns ändå något ganska småmysigt med vemod och att få gråta till en bra låt eller film i sin ensamhet, det är itne samma sak som att vara deppig eller samma sak som att sörja.
Sjävl gråter jag till nästan allt, ett säkert kort är animal rescue även om jag då ofta gråter för att jag blir så arg. :)

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

5 september 2011 12:05

Absolut!
Gråta är skönt!! Om det är av "rätt" anledning vill säga, jag som är ganska vemodigt lagd vet inte vad jag skulle ta vägen om jag inte fick gråta ut med jämna mellanrum!
Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet, men det tror jag absolut en skön skvätt gråt oxå gör!:)

Ha de så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards