Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Festivaler jag vill besöka sommaren 2012!

Av annaskrubbe - 5 augusti 2011 22:20

I kväll har jag funderat vidare på det här med festivaler..

 

Den svenska sommaren är ingen riktig svensk sommar utan minst ett festival besök är det många som tycker.

..Så även jag....för si så där 15-20 år sedan!

 

Trots att festivalens storhetstid nåt sin kulmen, så är detta fortfarande ett måste för otroligt många svenskar.

 

Förutom alla våra musikfestivaler finns även filmfestivaler, medeltidsfestivaler, stå upp-festivaler, stadsfestivaler och inte minst pridefestivaler osv, osv, osv..

 

Men trots detta gigantiska festival utbud känner jag att det finns några festivaler jag fortfarande saknar.

 

Så här kommer MIN lista på: Festivaler jag gärna besöker 2012(om inte annat så i rent studie syfte)!

 

1. ADD-festivalen. - Festivalen för alla oss med diagnosen som inte många visste fanns. Vi kunde lyssna på musik där samtliga artister tillhör Club 27, dricka rödvin, prata om döden och vägen dit, vi kunde prata piller och jämnföra styrkor och effekter på dessa.

Dessutom borde de finnas ett rum där vi kunde sitta å strirra rakt ut i luften, i grupp eller enskilt.  

 

2. Blogg-festivalen så klart! Helt enkelt en festival för inbördes beundran med massvis med priser och utmärkelser och för underhållningen skulle naturligtvis allas vår "blondinbella" stå, är övertygad om att hon har ett å annat party-trick i bakfickan!

 

3. Swingers-festivalen, belägrad i Stockholms innerstad gärna med olika teman typ, nudist, blommor, flodhäst och valross! Tänk vilka fantastiska bildspel Aftonbladet skulle kunna stoltsera med! 

 

Jag har några till men med respekt för den enskilda människan väljer jag att behålla dessa för mej själv.... I alla fall tills vidare!

 
 
Anna

Anna

5 augusti 2011 23:56

Nu e ju inte jag festivaltypen på det stora hela men jag är helt med på din tanke..
Festivaler för mig innebär till att börja med att man tältar och tält innebär ju närkontakt med typ gräs.... Inte bra, inte bra..

Men det skulle ju förvisso kunna vara ytterliggare ett tips på festival 2012 - Allergifestivalen.... Tänk så kul det skulle kunna bli med anafylaktiska chocker till höger och vänster...:) Rena discot med alla blåljus som skulle gå där... Hihihihi.

Jag skulle absolut följa med dig på dina nya festivaler och tror nog att jag skulle hitta min plats på samtliga - mer eller mindre given..

Swing the blogg up and down... <3

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

6 augusti 2011 00:15

Hmm, allergi festivalen 2012!!
Japp den ligger i alla fall bra i munnen...:)
Kom på en till som kanske skulle kunna va lite intressant, ja eller inte..
Festivalen "festival för dom ointresserade", den tråkiga festivalen för alla som inte har något som helst intresse av någonting.. Tänk vad intressant att få se alla ointresserade under ett å samma tak.... guuuu vad tråkigt lixom:))Den skulle väl antagligen kursa redan efter första året..eller dagen å därmed förvandlas till "den kortaste festivalen":)

Eller varför inte "den vanliga" festivalen för alla vanliga som känner sej sådär lagom felplacerade på alla andra festivaler..:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards