Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Kan de va bögarnas eget fel??

Av annaskrubbe - 5 augusti 2011 15:58

Med tanke på årets Pride-festival kan jag inte låta bli att ställa mej lite frågande till detta jippo.                                                          

 

Nej, nej, nej!! Jag är ingen homofob, jag har många homosexuella vänner och jag ger fullständigt sjutton i vem eller vad man lägger sin kärlek på.

Det viktiga för mej är ATT man älskar, inte HUR eller med VEM så länge samtliga inblandade respekterar varandra, är vuxna och är människor.

Alltså är jag inte särskilt dömande så vida man håller sej inom "mina ramar", vilka sträcker sej relativt långt.

 

Det jag ställer mej lite frågande till, och som jag fortfarande inte lyckats få svar på är: VARFÖR göra en sån jätte grej över sin sexuella läggning?? 

 

Så vitt jag vet känns ju kärleken densamma oavsett VEM eller vilket KÖN man lägger den på, så varför måste "man" som homosexuell "outa" sin sexualitet.

 

Den enda skillnaden är väl det praktiska, hur man helt enkelt går till väga när det drar ihop sej till vuxenmys?

Och om sanningen ska fram så tror jag inte ens att skillnaden är så stor ens där?! 

 

Så varför i herrans namn ska man ha en egen festival och hävda sina rättigheter och sin normalitet?

 

Vem är det "man" försöker övertyga? 

 

Tyvärr tror jag att det är dom homosexuella själva som i många fall skapar sin egen "utsatthet" genom att allt som oftast hävda den samma.

 

Tänk er detta senariet.

 

Jag kommer in på en fest där jag inte känner särskilt många och under kvällen går jag runt och minglar och presenterar mej själv som Vera "jag är fruktansvärt svag för latex och S/M, eller jag bara ÄLSKAR redan gifta män" Svensson.

 

Klart som tusan att ett antal av gästerna skulle dra öron åt sej och tycka att jag är en ganska framfusig människa som mer eller mindre påtvingar folk min läggning och till viss del tvingar fram en reaktion hos människor som antagligen helst ängnat kvällen åt helt andra samtalsämnen.. 

 

Klart man ska vara glad och stolt för den man är, men varför alltid göra en grej av vilket kön man helst ligger med om nu kärleken och känslorna är dom samma?? 


Ha en riktigt skön helg nu alla sexuella människor därute!:) 

 

   

 





 
 
Anna

Anna

5 augusti 2011 22:36

Bara för att vara tydlig nu....
Jag har massor av HBTQ-vänner och flera av dem har valt att "bojkotta" Pride sen några år tillbaka eftersom det för dem inte ens är så att det handlar om just HBTQ längre utan är ett stort manifest för alla straighta..... Kolla mig, jag är straight och stöder alla gay här i landet. Attans vad jag e präktig!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Z7X1qTEfYwY

Sen tror ju jag att ögonen skulle åka upp betydligt mycke mer på folk om man presenterade sig "Vera - HETEROSEXUELL - Svensson... Vad är felet på dig skulle tanken bli.... :)

Peace love and understanding......

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

5 augusti 2011 23:53

Jag är beredd att hålla med..som vanligt:)
Gonatten å tack för att du läser och kommenterar och tack för i kväll min straighta lilla vän:))

 
FiloZophie

FiloZophie

6 augusti 2011 11:51

Word!
Kan inte annat än hålla med. Mycket av de hatbrott som sker i samhället tror jag att samhället själv bidrar till genom Pride, galor, utmärkelser med mera.
Jag stöttar också HBTQ-personer men jag gör det inte genom att propagera för deras rättigheter, dessa är för mig helt klara ändå.
Peace out!

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

6 augusti 2011 12:50

Ja tyvärr tror jag det är så..Tack för din kommentar!
Trevlig helg:)

 
Gubbfan

Gubbfan

7 augusti 2011 13:50

Även jag måste hålla med.
Den sexuella biten tycker jag tillhör den privata sfären som man inte går ut med och skriker om.
Det viktigaste är väl att man tycker om sina medmänniskor och respekterar dem.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

annaskrubbe

7 augusti 2011 20:34

Absolut, "gubbfan" har så rätt!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards