Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Ta inget skit, om du nu inte vill förstås!

Av annaskrubbe - 19 september 2011 12:39

Hej igen!


Tillbaka igen efter en lätt turbulent helg...

Är fullständigt slut och funderar på om jag ska sluta ställa upp för andra och fokusera på mitt eget liv, iaf resten av året eller något sånt..

I helgen har jag agerat kvinnojour, psykolog, pedagog, hostel och mamma!

Hade egentligen enbart planerat och sett fram mot det sistnämnda, men hur ofta blir det som man tänkt sej...


Men vad är väl en bal på slottet?

Till slut reagerade min sex åring och sa:  

"min mamma är faktiskt ingen bläckfisk"!:)  (dvs, jag har inte åtta armar och kan därmed inte göra allt samtidigt!, ngt jag brukar påminna barnen om när dom vill att allt ska ske nu, eller allra helst nyss!)


Iband undrar jag om andra skulle göra samma sak för mej?

Självklart, vore ju det givna svaret!

Men jag tvivlar faktiskt på det.. Kanske sorgligt, men sant!


Något jag funderat en del på är:

Finns onda människor pga, dom goda människorna?

Jag tänker såhär, dom som är "goda" är ibland så förlåtande och förstående så det står mej upp i halsen!!

Inte helt sällan kan jag tycka att det daltas så förbannat med dessa, samhällets bottenskrap..

Skulle vi inte vara så accepterande och förlåtande, utan istället sätta ner foten och säga: "nu får det faan i mej vara bra",  inbillar jag mej att vi nästintill skulle kunna utrota elakhet och ondska genom att "bara" våga säga ifrån, en gång för alla!

Vi pratar och pratar men ändå tillåter vi "alltid" "saker" ske om och om igen...

Vad är det för fel på människan??


Jag säger som "grynet": TA INGEN SKIT    om du nu inte tycker om det förstås!



 
 
Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

20 september 2011 01:58

Vill du ha fler besökare?
Kommentera detta inlägg:

http://caroliinea.bloggplatsen.se/2011/09/15/6238820-tavla-om-en-goodiebag-i-goodiebagfinalen/

Och få en länk från min blogg vid tävlingens slut som tack för hjälpen :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

annaskrubbe

20 september 2011 09:33

Önskar dej lycka till med bebis och i tävlingen!

Väljer att inte kommentera ditt inlägg, jag är nöjd med dom läsare jag har och jag tror inte riktigt att vi vänder oss till samma målgrupp eller typ av läsare!

Ha det gott!// Anna

 
Carrie

Carrie

20 september 2011 07:59

Hejsan.

När jag läste ditt inlägg känner jag verkligen igen mig. Jag kommer att följa din blogg för jag tycker det du skriver verkligen stämmer. Jag är öppen i min egen blogg, är jag deppad skriver jag det, är jag förbannad skriver jag det mm. Men jag är mig själv och ingen annan!. Det är det avgörande i livet. STÅ PÅ DIG!!! Du gör helt rätt!. Ta hand om dig!.

http://carriecarrie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

20 september 2011 09:20

Tack för uppmuntrande ord!
Ska kika in till dej oxå!

Ha det så gott och var rädd om dej!

 
FiloZophie

FiloZophie

20 september 2011 10:09

Jag är tyvärr som du :/ Jag ställer upp för de flesta i alla väder men jag vet av erfarenhet att de inte skulle göra samma för mig. Jag har två riktiga vänner som skulle gå genom eld och vatten för min skull och dem vårdar jag ömt. Jag har ju dock turen att vara utbildad beteendevetare så i fortsättningen när folk kommer med sin skit till mig kanske jag skulle upplysa dem om att jag faktiskt kostar 495:-/h. Vad tror du om det... Snabbaste sättet att bli av med "vänner" eller XD
Fast för dig finns jag ju också alltid, heeeeelt kostnadsfritt ;)
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

20 september 2011 17:04

Haha, shit vilket erbjudande du kommer med!:)
Låter ju annars som en solklar affärs ide´ i mina öron...så länge den varar:)

Va rädd om dej!

Kramen



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards