Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Ja, jag lever..

Av annaskrubbe - 9 september 2011 08:08

Vill med det här inlägget mest tala om att jag lever, har haft en rörig vecka och jag är ganska trött, frustrerad, irriterad och som vanligt när ja känner så, så blossar alla möjliga konstiga saker upp i ansiktet på mej, dessutom:(   

Jag känner mej som en urvriden disktrasa och det är ju alltid skönt...

Ja, att känna att man lever alltså!   


Har ni förresten tänkt på att nästan alla människor faktiskt är döda?      

Vi är ju bara en liten klick som lever här och nu!    


Alltid kan man hitta något att glädjas åt!:)    

 

Aja, så himla illa är det väl kanske inte, men helgen är otroligt välkommen och jag ska försöka "ladda batterierna" så gott jag kan!                       


Hörs vi inte i helgen så gör vi det garenterat nästa vecka!


Önskar alla en härlig helg!!     


                


 

 
 
Hanna

Hanna

9 september 2011 19:26

Fast går det verkligen att kalla någon som är död för en människa? Är inte de bara ett lik? Kanske låter lite hårt och makabert, men har svårt att se att det är en människa ifall de inte andas, tänker och pratar. Vilket kan låta hemskt mot stumma människor, men de är självklart också människor inte så jag menar! Hm, nu tror jag att jag snurrade in mig i något konstigt här.
Ha det bra.
Kramar
Lät som att du kunde behöva några sådana!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

11 september 2011 10:38

Haha, härlig kommentar!
Jag förstår precis vad du menar, tänker ofta lika dant, men eftersom jag tvivlar skarp på ett liv efter detta så vill jag nog hävda att man är en människa ända in i det sista!
En död människa är oxå en människa...typ;)
...Fast å andra sidan är kanske en människa oxå ett lik, i "förstadiet", som en ulv i fårkläder lixom...:)
Aja, vem är det som snurrar till saken nu egentligen?? Haha..

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards