Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Kloka ord, men idag är dom inte mina..

Av annaskrubbe - 1 september 2011 10:01

Idag blir det ett inlägg från sjuksängen..


I och med att huvudvärken försvårar mina egena kloka tankar tänker jag idag bjuda er andras klokheter, tänkvärdheter, tokigheter, dumheter och inte minst roligheter!

Hoppas de finns något som faller dej i smaken, själv älskar jag att läsa "Ordspråk, kloka tankar och roliga citat"!


Är du rädd för något - gör det genast! // D.Bromberg


Hur barn ska fostras vet alla utom föräldrarna. // R.Lembke


Jag älskar barn, särskilt när dom gråter - för då bär någon bort dom. // N. Mitford


Barndomen är en lycklig tid - efteråt. // Okänd


Om jag fick leva mitt liv igen skulle jag göra om samma misstag, fast tidigare. // T. Bankhead


Bättre dåligt minne än dåliga minnen. // Ordspråk


Äldre män förklarar krig, men det är ungdomen som måste strida och dö. // H. Hoover


De flesta människor är ivrigare i sitt hat än i sin vänskap. // L. Bourdaloue


Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal kan leva upp till den. // Okänd


Ensamhet är inte att vara ensam. Det är att inte ha någon att längta till. // B. Ring


Ensamheten är världens största gemenskap. // G. Tunström


De var skillnad, sa han som gifte om sej.


Lägg dej inte i, sa han som sket i sängen.


Då var det ingen glädje med den sorgen, sa kärringen som grät vid fel grav.


Välkommen i det gröna, sa satan, och satte sin mor bland nässlorna.


Man kan inte vara nog försiktig i valet av sina fiender. // O. Wilde


Verkligheten är till för människor som inte kan hantera droger. // R. Williams


Det finns inga oäkta barn, bara oäkta föräldrar. // L. Yankowich


Men nog om mej, låt oss tala om dej istället. vad tycker du om mej? // B. Midler


Ja är övertygad om att han snart hittar någon annan att vara otrogen mot. // J. Hall om M. Jagger


Många killar tror att ju större en kvinnas bröst är, desto dummare är hon. Jag tror tvärtom, ju större en kvinnas bröst är, desto dummare blir männen. // A. Wise


Vad jag älskar hos det motsatta könet är att det är motsatt. //D. Parker


Så där ja! Nu måste jag vila mitt lilla huvud igen.. De kan tänkas att det kommer liknande inlägg fler gånger, den som lever får helt enkelt se!

Ha en härlig Torsdag gott folk!



 
 
Hanna

Hanna

1 september 2011 16:55

Åh, jag älskar också sådana här citat, har anteckningsblock lite här och där där jag skriver ner kloka ord, roliga ord och minnesvärda ord. Mycket av det jag skriver ner kommer från olika låttexter. Har alltid skrivit ner låttexter av någon anledning. En bok jag älskade förut var systrar i jeans, och i den boken så börjar varje kapitel med just ett sådant visdomsord/roligt citat. Verkligen fint. HIHI

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

1 september 2011 17:10

Haha,jag har oxå en liten bok i väskan där jag snabbt skriver ner något kul litet citat eller liknande som jag snappar upp lite här och där, tror minsann jag har ett litet citat från dej där oxå!:))

 
Anna

Anna

1 september 2011 19:34

2 alvedon råder bot på huvudet. lyssna nu på doktor Anna..

Kloka ord och fina visdomar du delar med dig av..

Krya på er båda två nu, Kramelikram.

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

1 september 2011 21:12

Mmm,har pillat i mej säkert tio under dagen, så nu har jag "bara" ont i magen å mår illa som få...
Men tack för tipset dr Anna:)
Ha de finfint!

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards