Alla inlägg den 18 mars 2012

Av annaskrubbe - 18 mars 2012 21:14

Hej igen kära vänner!

Jag förstår om ni saknat mej, men jag har inte riktigt räckt till den senaste veckan!


Som ni vet har jag ju börjat "plugga" litegrann, och även om jag "bara" läser halvtid så tar det musten ur mej.

Jag har verkligen förstått att har man rusat in i den berömda i 180 så blir man kanske aldrig helt återställd vad det gäller stressnivå och ork.

Jag har somnat med barnen vid åtta på kvällarna och för mej som är nattmänniska så känns det ganska udda, men skönt!


Nu till min rubik till det här inlägget!


Ni som följt mej en tid min kanske minns mitt inlägg i början av året då jag gick händelserna lite i förväg och helt enkelt summerade 2012 trots att bara några dagar av året gått!


Det var ju litegranna ett önsketänkande då jag utlyste 2012 till mitt bästa år ever, MEN hör här gott folk, väldigt mycket har redan börjat falla på plats!


* Jag har börjat "plugga"!

* Våren är här, varm och tidig, helt enligt min "spådom"!

* Min kära mamma har bokat sin resa till Italien!

* Och till slut, min finaste lilla solstråle ska flytta tillbaka hem då vi har fått en mycket mer harmonisk och strukturerad vardag med min "mellis" som har fått sin assistent som det funkar jättebra med och nästa vecka ska vi skola in på fritids så smått!!!


De ni, vem är det som gått å blivit medial???? Ha??!!


Problemet är bara att jag inte riktigt tror på "sånt" själv så det blir ju en viss inre konflikt i mej själv om ni fårstår hur jag menar?


Men så länge min "spådom" fortsätter att slå in så tänker jag inte lägga ner någon större kraft på att "avmedialitera" mej..

Jag är alltid öppen för nya tankebanor och jag tänker snällt följa med "tåget" så länge det tar mej dit jag vill!!


Jag vill dock passa på att tala om att det är ingen idé att ni hör av er till mej i sökandet på vigselringar och bortsprungna katter för det har jag inte en aning om, men ett hett tips är att leta efter ringen någonstans, på ett mörkt ställe, det kan vara på en gammal vind i ett ännu äldre pottskåp, längst ner i skåpet finns en påse med skruvar och spikar där KAN du finna ringen!

Katten därimot kommer att komma hem tids nog, han är nämligen i grannskapet och för sina gener vidare och har i dags läget inte en tanke på att återvända hemåt.

Om några veckor kommer han dyka upp, mager men ack så lycklig!

En kastrering är då att rekommendera!


Lycka till!


Ovido - Quiz & Flashcards