Alla inlägg den 9 mars 2012

Av annaskrubbe - 9 mars 2012 13:44

Jag har funderat på något ganska länge, och i och med mitt inlägg i går kväll så aktuelliserades mina funderingar igen.

Nu undrar jag i mitt stilla sinne:


Vad är det för fel på att vara trevlig och snäll?


Måste man vara elak och förolämpa andra människor för att man ska få uppmärksamhet?


På något märkligt vis finns det ett osynligt lika-med tecken mellan att vara snäll och att vara töntig..?!


Dom som går ut med en dålig attityd får alltid mer uppmärksamhet än någon som bara är naturlig och snäll.

Den som är snäll försvinner ofta i mängden, medan den bitchiga alltid står i centrum med ett harem av människor omkring sej!


Likaså på Tv, alla serier innehåller alltid någon som är elak och beräknande!

Måste det verkligen alltid finnas någon slags ondska för att vi ska bli tillräckligt underhållna?


Finns det verkligen inte tillräckligt med elände i våra verkliga liv, utan att vi behöver se det som underhållning oxå?


Kanske är det just därför jag valt bort TV-tittandet så gott som helt?!

Jag behöver inte ondska för att bli underhållen, vilket jag verkar vara ganska ensam om, det tycker jag känns ganska sjukt när jag tänker på det.


Jag har ett litet valspråk som jag använder mej av ganska ofta som lyder:


 "Jag är för god för den här världen".


Det började som en rolig grej att säga, men nu vete sjutton om det inte stämmer in ganska väl?!

....Tyvärr!


Det var allt för nu, ha en skön helg och var snälla mot varandra, det tjänar alla på!


 

Ovido - Quiz & Flashcards