Alla inlägg den 2 mars 2012

Av annaskrubbe - 2 mars 2012 17:00

I ärlighetens namn händer det inte särskilt ofta att jag får blommor så därför blir jag lite extra glad när det faktiskt händer!

Som idag, när min kära vän, vi kan kalla henne Estelle, kom på besök för att titta till mej så hade hon med sej, kanske inte en bukett, med väl två fantastiska blommor vilket värmde oerhört!


Jag känner mej om möjligt ännu piggare och gladare nu, tänk att förhållandevis lite kan göra så otroligt mycket!!


Tusen tack Estelle för att du än en gång förgyllt min dag 


 

 

Av annaskrubbe - 2 mars 2012 12:05

Hej igen kära vänner!


Jag mår finemang efter operationen, men måste hålla mej ganska lugn och fin med tanke på läknings processen.

Vad passar väl bättre  då än att registrera sej på en dating sajt!

Jag har aldrig någonsin överhuvudtaget varit inne på någon form av sådana forum förut, så det var med spänning jag igår kväll registrerade mej.

Först hade jag en profil utan bild, men då fick jag inte ens ett besök, så våghalsig som jag är la jag upp en gammal bild där man inte ser att det är jag, den är bländad av solen och jag tittar upp mot himlen. Då fick jag en liten varning att bilden tydligt måste visa mitt ansikte så inga missförstånd ska uppstå!

Busig som jag är ignorerade jag varningen och lät bilden vara kvar!


Det var då gott folk det började det hända grejer!

På ett par timmar hade jag haft ca 70 besökare och 18 st som ville träff mej!!


Jag chattade även med några stycken som jag tyckte verkade trevliga killar.

Men efter en kort konversation kommer kommentarerna jag ställer mej aningens frågande till..

"Vad fin du är, du är verkligen sexig"...

Men hallåå! Man ser ju knappt vad bilden föreställer!!!


Jag förklarade för denne att det där vet du inget om och sen fortsatte jag med en hyffsat relevant fråga, till svar fick jag: "gillar du sex"?

Jag kunde då lugnt konstatera att:

Den här killen är inget för mej och det skulle aldrig funka i längden. Man vill väl ändå göra ett gott första intryck och gärna framstå som lite smartare än vad man kanske egentligen är, den här karln gjorde raka motsatsen, vilket jag tänker att man aldrig skulle göra med flit om man nu vill träffa kärleken?

Jag menar tänk er att vi skulle leva ihop och att jag skulle fråga, "vad vill du ha till middag idag, älsklingen"?

Och efter en stunds tystnad svarar han....blå!

Eller om jag undrar vilken klänning jag ska ha på mej, och han då svarar......cirkus!

Ja, ni fattar ju själva!

Vänligt men bestämt talade jag om för Magnus i Jönköping att jag är nog inte riktigt hans typ, sen rekommenderade jag en sida som jag tror skulle passa hans nivå något bättre, nämligen "hjärndöd.com", för att förvissa mej om att han skulle förstå mitt ointresse passade jag på att blocka honom oxå.


Men skam den som ger sej!

En stund senare fick en annan kille äran att chatta med mej, han kallade sej tiger och var 47 år!

Mm, spännande! Vem har inte fantiserat om en alldeles egen tiger??


Förväntans full på min tiger började vi små prata lite om väder och vind..

Det som först slog var att han stavade 98% fel, men jag tänkte att han nog var lite nervös över att få prata med mej så jag lät honom hållas:)


Efter några korta rader kom frågan; "Är du intresserad"?

Eftersom jag inte alls förstod vad han menade, undrade jag lämpligtvis: Av???

Nu blev det märkbart besvärligt för min tiger som var tyst en lång stund innan han klämde fram: gillar du kärlek? (lite kul att han formulerade sej just så, det är nämligen exakt vad min fyra åring brukar fråga mej!)

Mitt svar blev det självklara; Ja, gör inte alla de??

Nu var han lite snabbare och skrev: Jag söker i första hand en snäl och trävligt tjej, inte bara sex?


Eh, vem har pratat sex?? Hur kom vi in på de???

Jag svarade snabbt; Och jag söker i första hand en karl som kan stava och diskutera då jag har ett stort litterärt intresse, så sorry, tigern!

Efter en stunds tystnad fortsätter han; får jag ringa dej?


Nu blev jag ganska oroad för min tiger som inte verkar kunna läsa in mitt tack, men NEJ tack!

Jag valde då att förtydliggöra mitt ointresse och svarade med tystnad.

Efter ytterligare en stund fick jag ett; är du kvar?? och någon minut senare fick jag: Ok, kompis du verkar inte vara intresserad?! 


Nu är jag ju en ganska livs erfaren människa, så jag vet att det finns ett antal bra och smarta karlar där ute, men tänk er alla stackars alla unga människor som söker lyckan via dessa sajter dom kan ju faktiskt tro att det är så här det funkar..


Näpp, inga mer dating sajer för mej, men det var skrämmande och kul så länge det varade!


Önskar alla en skön och solig helg!



Ovido - Quiz & Flashcards