Alla inlägg den 5 mars 2012

Av annaskrubbe - 5 mars 2012 21:59

Som ni säkert läst tidigare så var jag smått på vägs in i ett ganska allvarligt beronde.

Till sist var jag tvungen att ha, oftast fler gånger per dag, även när jag var hos vänner som verkligen brydde sej om mej kunde jag inte vara utan.

Tyvärr, med facit i hand har jag förstått att dom inte var ett dugg bättre än jag.

Vi hade alla i stort sett hamnat i något vi inte kunde ta oss ur men det var aldrig någon som sa något, bad oss sluta, eller överhuvudtaget reagerade.


Förren en dag när jag plötsligt fick nog och gick ut bland mina vänner och sa, det är bra för mej nu, jag lägger av, jag tänker inte vara en del av detta mer, jag ska ta tillbaka kontrollen över mitt liv.

Jag försökte få med mina vänner, men tyvärr är dom flesta fast i skiten idag och jag har väl på något sätt fått acceptera att de här är något dom själva valt och vill dom inte lägga av själva så kan jag inte göra så mycket åt det.


I den bästa av världar önskar jag att det aldrig hade skapats, och idag vill jag bara att det ska förbjudas eller i vart fall kontrolleras hårdare.

Jag är helt övertygad om att det skadar mer än det gör nytta, folk är inte sej själva och häver ur sej saker dom aldrig skulle göra i vanliga fall.

Det slår i kilar mellan vänner och förstör hela familjer.


Jag tycker det är sorgligt och vågar knappt tänka på vad som kommer härnäst!!


Jag vågade sluta, gör du??




                




  

       

Av annaskrubbe - 5 mars 2012 15:40

För er som fortfarande inte är på banan än och som kanske inte känner våren i luften fullt ut!

Jag försöker verkligen förstå hur ni har det, och jag tror oxå att jag möjligen kan sitta på, i vart fall, en del av lösningen, så:


Varsegoda här är mitt lyckopiller till er!!




Av annaskrubbe - 5 mars 2012 11:09

Dagens medicin: Vårsolen!


Jag är verkligen en vår och sommar tjej!


På hösten och vintern är jag melankolisk mest hela tiden och jag har svårt att hitta glädjen och inspirationen!


På våren är det helt annorlunda,  jag känner mej som en helt annan människa och jag har svårt att se något som skulle rubba mitt "feel-good-rus"!


Så jäkla skön känsla!



"Att ta medicin är inte roligt
men att
ha roligt är bra medicin."


Jag tror bestämt att det bor en liten luffare i mej som vill ut och sträcka lite på benen precis lagom till den första vårsolen!

Kanske en liten paradisOskar rentav?

 

Må gott och lev väl!               

Ovido - Quiz & Flashcards