Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Hur beroende är du???

Av annaskrubbe - 5 mars 2012 21:59

Som ni säkert läst tidigare så var jag smått på vägs in i ett ganska allvarligt beronde.

Till sist var jag tvungen att ha, oftast fler gånger per dag, även när jag var hos vänner som verkligen brydde sej om mej kunde jag inte vara utan.

Tyvärr, med facit i hand har jag förstått att dom inte var ett dugg bättre än jag.

Vi hade alla i stort sett hamnat i något vi inte kunde ta oss ur men det var aldrig någon som sa något, bad oss sluta, eller överhuvudtaget reagerade.


Förren en dag när jag plötsligt fick nog och gick ut bland mina vänner och sa, det är bra för mej nu, jag lägger av, jag tänker inte vara en del av detta mer, jag ska ta tillbaka kontrollen över mitt liv.

Jag försökte få med mina vänner, men tyvärr är dom flesta fast i skiten idag och jag har väl på något sätt fått acceptera att de här är något dom själva valt och vill dom inte lägga av själva så kan jag inte göra så mycket åt det.


I den bästa av världar önskar jag att det aldrig hade skapats, och idag vill jag bara att det ska förbjudas eller i vart fall kontrolleras hårdare.

Jag är helt övertygad om att det skadar mer än det gör nytta, folk är inte sej själva och häver ur sej saker dom aldrig skulle göra i vanliga fall.

Det slår i kilar mellan vänner och förstör hela familjer.


Jag tycker det är sorgligt och vågar knappt tänka på vad som kommer härnäst!!


Jag vågade sluta, gör du??




                




  

       

 
 
Vivi

Vivi

6 mars 2012 14:02

Riktigt bra skrivet !
Själv använder jag det då och då, men jag är utan i långa perioder. Måste erkänna att jag inte känner något beroende alls, men jag vet många som är det ;)
Dessutom är det ju läskigt hur lätt tillgängligt och accepterat det är, många gör det ju öppet på bussen eller p cafeer m.m
;)
Kram

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

6 mars 2012 14:55

Jag slås ofta av hur folk outar sej mest hela tiden!
Tror inte det finns något för privat eller olämpligt att skriva på fb eller att säga i mobilen på stan längre!
Det finns det säkert dom som tycker att jag outar mej här på bloggen, men det är ju faktiskt inte så många som vet vem jag är och jag har aldrig skrivit det riktiga namnet på personer eller platser, och då känns det rätt ok iaf för mej att vara lite mer personlig!:)
Men visst kan det vara en balans gång!

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards