Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Alla dagar är inte lika roliga, tyvärr.

Av annaskrubbe - 27 mars 2012 11:01

Nu var det visst ett tag sen jag var här igen.


Jag har vart så himla glad och tillfreds under flera veckor men så plötsligt är jag tillbaka nere på jorden igen.


Frustrerad!!


Har tvingats ta en liten paus i mina data studier vilket suger rejält! 


Hoppas på att vara tillbaka efter påsk, anledningen till det är att min mellis (2) har haft en tuff period med mycket agg och utspel mot sin mamma.


Mitt barn som är autistisk har fortgående perioder där det favoriseras en person åt gången..


Tiden runt min operation var det pappa som var den stora favoriten, nu har det övergått till att det är mormor som favoriseras.


Oftast är det jag som är bäst i världen, men nu var det ett tag sedan jag var favoriten.


Jag vet ju att det är så det funkar men ibland tar det ganska hårt krafterna.


Allt jag säger är fel, jag är ful, dum och äcklig, inget jag gör blir någonsin bra.

Dessutom blir mellisen otroligt ful i munnen, det används mycket fula ord, hot och slag.


Ja, allt som inte borde finnas i en sjuårings vokalubär och tankar finns där under dessa perioder.


Allt jag kan göra är att behålla lugnet, vara sakligt och inte gå in i några diskussioner.

Jag kan inte hänga upp mej på "småsaker" utan får bita ihop och välja mina "konflikter" med omsorg, dessutom ska jag vara kärleksfull och tänka positivt och uppmuntra trots att mellisen skriker att jag bör passa mej noga, för snart är "2" så stor att "2" faktiskt kan döda mej..


Idag kom vi till skolan efter halv nio, efter 1 1/2 timmes "turbulens".

Vågar inte ens tänka på hur en sådan skoldag kan bli och ännu mindre hur eftermiddagen kommer se ut..


Bäst att dricka en kanna kaffe till så man står stadigt på jorden i eftermiddag!:)


...En sak till, i luren står det att det ska vara 20 grader och sol här i dag...

Du som tagit solen ifrån mej, LÄMNA GENAST TILLBAKA DEN!!!

Jag slår vad om att jag behöver den lite mer än någon annan just idag!:)


 

 
 
Sara

Sara

27 mars 2012 12:38

Hej

Ville bara kolla om du fått mitt mail?

kram Sara

http://www.combindinglove.bloggplatsen.se

annaskrubbe

27 mars 2012 13:51

Åhja!
De har jag, bara inte fått tummen ur och svarat, har vart på väg många ggr..
Lovar att svara närmsta dagarna!

Kramen

 
Vivi

Vivi

27 mars 2012 13:54

Ush inte konstigt om all din energi försvinner, sådant måste verkligen ta på krafterna. Det hjälper inte att man vet vissa saker med huvudet, hjärtat kan ta åt sig ändå!
Hittar du tien tilld en rekomenderar jag en bra bok, en film och choklad ! Lite egentid med guldkant helt enkelt !
Kramar !!

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

29 mars 2012 09:49

Kramen tillbaks!:)

 
filoZophie

filoZophie

28 mars 2012 17:17

Förlåt :( Men jag har lämnat tillbaka den nu.
Hoppas det snart kommer en period där mamma är bäst igen, verkar som om du behöver det. Tänker på dig.
Kram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

29 mars 2012 09:50

Tack!:)
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards