Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

E-type och pulvermos...

Av annaskrubbe - 28 maj 2011 21:36

Idag har jag varit och är lite rastlös, svårt att finna ro i kroppen.. 

Vill helst gå och lägga mej och chocka kroppen med att vakna utvilad å pigg i morron, å andra sidan hade de varit skönt att inte gå å lägga sej alls. 

Jag älskar att sitta uppe när dom flesta andra sover, ibland går jag en liten promenad bara för att känna och andas in lugnet som omger en på natten.

Inte alltför sällan fantiserar jag om att de ska hända något, vad som helst, som bara jag i hela världen får se..

Jag väntar fortfarande, samtidigt som jag inser att är de bara   jag i hela världen som får se, så lär ju knappast någon tro mej om jag nu skulle få för mej att berätta för någon.

De känns lite tråkigt tycker jag! 

 

Jaja, de där var mest en parantes, nu till någonting helt annat! 

Om någon undrar så är jag en människa som tänker mycket, tänker på dom stora frågorna och dom små, dessutom tänker jag på mycke "onödigt" som jag tänker ut en plan för, även om ingen ens reflekterar över att jag skulle handla utefter en uttänkt plan. 

Sånt förgyller min vardag och jag tycker det är ganska roligt, jag luras ganska ofta, fast de är de ingen som vet om för det handlar om så otroligt oviktiga saker och är riktigt barnsligt, men riktigt roligt....för mej:)

Vore kul att få veta om de finns fler som tänker och planerar som jag!!

Jag ska ge några exempel så ni fattar vad de kan handla om. 


Jag är en tre-barns morsa på 38 år, i min position tycker jag att de är bedrövligt att köpa tex, PULVERMOS, och jag har verkligen inte gjort de på många år, jätte många år faktiskt:)


Men så igår blev jag så himla sugen, ja jag tycker faktiskt att de är väldigt gott,... ibland!

Så igår slank de ner ett paket i vagnen, vilket jag tycker är ganska pinsamt..

Men så för att kassören (som säkert tänker jätte mkt på vad just JAG handlar) inte ska tycka att jag alltför low life så köpte jag lite färsk potatis oxå, för alla vet ju hur de går om man försöker göra mos på färskpotatis!

Och på så sätt räddade jag "situationen" och de blev nästan inte ett dugg pinsamt att lägga upp varorna på bandet!

Ett annat exempel är om jag snöat in på nån musik som jag tycker är lite pinsam( detta hände mest på den tiden innan Spotify erövade folkhemmet) som tex när jag köpte en platta med *host host* E-type *host*, bara för att jag hade insett att de var den absolut bästa musiken att städa till, städningen gick helt enkelt som en dans!

Tyvärr vet alla att den typen av musik är ungefär så långt ifrån mej man kan komma!

Men för att inte expediten skulle tro att JAG lyssnar på sån skit så bad jag om att få den inslagen, därmed skulle INGEN fatta att den var till mej, och affären blev genast lite mindre pinsam!   

Det här beteendet är lite märkligt för att vara jag i och med att jag oftast skiter i hur jag uppfattas och vad andra tycker, men dessa inköp passerar tydligen alla gränser även för mej..          

Sov så gott Sverige  


 
 
Hanna

Hanna

29 maj 2011 02:35

Haha, jag kan känna igen mig lite. Jag bryr mig väldigt sällan om vad folk tycker och tänker om mig men ibland kan jag chocka mig själv genom att faktiskt bry mig. Till exempel en jättekonstig sak som jag bryr mig om det är mina glasögon. jag använder nästan alltid linser och har många vänner som aldrig sett mig i glasögon... men varje gång jag har på de där nedras glasögonen blir jag alldeles tafatt. Vill inte hälsa på busschauffören längre för tänk! då kommer han se mina glasögon! (som att han skulle märka dem liksom?) Det är väldigt konstigt egentligen att jag bryr mig för jag kan gå ner till kiosken utanför oss i pyjamas, pappas träskor och håret på ända och stå och prata med butiksbiträdet en halvtimme. Det är som att det finns någon dold negativ energi dold i min glasögon (och kanske i pulvermos också? HM!)
Ha det bra från en nattsuddare till en annan!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

29 maj 2011 10:01

Ha ha, mm man har så mycke konstigt för sej, kul att din "grej" är dina glasögon!
De är nämligen så att ända sen jag gick i skolan och en del kompisar började få glasögon har jag varit avundsjuk på alla glasögonormar, jag tycker de ser så interligent och faktiskt ganska sexigt ut!!
"Tyvärr" ser jag alldeles för bra för att få glasögon...:)
Men de händer att jag går till optikern å provar lite och om jag har en bad hair day så känner jag mej alltid lite snyggare när jag går därifrån...
Hade jag varit du hade jag varit skit stolt och känt mej alldeles fantastisk!!
Ha en solig Söndag:)

 
Beatrice

Beatrice" title="http://-minadagarilivet.blogspot.com]Beatrice" target="_blank">-minadagarilivet.blogspot.com]Beatrice

29 maj 2011 11:01

Får också inland samma "skäms " känsla vid pulvermos men det hamnar i vagnen ibland.
Onödiga funderingar är jag också expert på att fylla tiden med.
Trevlig söndag

http://www.beatrice -minadagarilivet.blogspot.com

annaskrubbe

29 maj 2011 20:36

Tack för din kommentar!
Tack och tack desamma:)

 
Madde ^^

Madde ^^

29 maj 2011 17:26

Nice blogg^^
Kika gärna in min med :)

http://liveyourlifee.bloggplatsen.se

annaskrubbe

29 maj 2011 20:29

Tack tack:)
De ska jag göra!

 
Anna

Anna

29 maj 2011 18:32

Du e ju bara för söt....:)

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

29 maj 2011 20:33

Tsss, ska du säga!!!
Tack för att du är så omtänksam när jag behöver

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards