Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Vart har mina känslor tagit vägen??

Av annaskrubbe - 26 maj 2011 21:07

Tack återigen för all feedback jag fått genom bloggen, alltid skönt att höra att andra tycker jag gör rätt och att jag är en klok människa:))) 


                                                                                                   Jag vet faktiskt inte hur jag känner inför min nya situation i livet, de i sej är en jätte märklig känsla för en känslo människa som jag.

Jag som alltid vet vad jag känner och är expert på att känna känslor och sätta ord på dom..

Men sedan i Måndags är jag bara tom och lugn. De är ju förvisso oxå känslor men inte mina..                                          Jag gråter inte ens!!

Och jag gråter ofta, mycke och länge.                                        Att gråta är en ventil för mej, jag tycker om att gråta, det är skönt att gråta, Anna måste få gråta!!

Jag gråter vid alla möjliga och omöjliga tillfällen, fråga dom som känner mej väl, ibland gråter jag en skvätt bara för att lixom..

Gråten är en del av mej, en av mina bästa vänner på något sätt, och nu har den lämnat mej just när jag behöver den som mest!!!

Vad är de för en jä*la vän förresten???


                                                                                                Allvarligt talat så är jag lite oroad, tänk om jag har hamnat i nån form av psykos? Tänk om jag har tappat greppet fullständigt? Jag kanske håller på att hamna i nåt slags tillstånd av "vaken koma"?

I bästa fall är jag kanske bara chockad!

Eller ännu bättre, Tänk om jag reagerar helt normalt???

Hjärnan kanske tar in lite, lite åt gången som ett slags försvar, just för att jag inte ska hamna i nåt psykotisk-vaken-koma-tillstånd, vad vet jag??

Men om någon skulle hitta min gråt så vore jag tacksam om ni vänligt men bestämt kunde be henne falla hem igen, hon är mer än saknad och jag känner mej ensam och förvirrad utan henne! 

                                                                                                  









 
 
Sara

Sara

27 maj 2011 09:33

jag tror du hamnat i chock, det är inget lätt besked. tar ganska ålng tid innan tanken är accepterad. tar lång tid förstå. sen kommer du komma fram till att livet är precis som innan, pojken är samma person och du är samma mamma. men bara med mer rättigheter. ge det tid, känslorna kommer så småningom, först nu jag accepterat tanken (fick besked för ca ett år sen) nu jag inte letar symtom längre och ventilerar med mig själv vad är adhd och var är normalt.

även om vi inte har diagnos på pappret, men kommer snart så har jag vetat men tar tid acceptera. det är bra du är medveten om att du inte känner. det är mycke ta in och det tar tid.

om du vill kan du adda mig på msn, sa.eh@live.com

kram

http://www.combindinglove.bloggplatsen.se

annaskrubbe

27 maj 2011 12:02

Hej Sara!
Tack för att du är med mej här på bloggen, skönt med någon som förstår, på riktigt..
De är säkert som du skriver..
Jag har förvisso misstänkt detta i många år men att få de svart på vitt gör ju även att de där sista lilla uns hopp oxå försvinner..
Sen har de ju vart en jäkla resa och när just detta delmål av resan är avklarad så faller de sej nog ganska naturligt att luften fullständigt går ur en, man måste kanske nollställa sej innan man kan å orkar "ta nya tag" som de så vackert heter..
"Tyvärr" har jag varken msn lr facebook just nu.. Men rätt som de är, är jag där igen...)
Sköt om er och ha en skön helg!
Kramar om

 
lena med c

lena med c

27 maj 2011 10:38

Jag tycker att jag är likadan, är en riktig lipsill förstås när ingen ser mig... Av alla möjliga skäl, jag har börjat skriva in dem i dagboken. Men mest sviken känner jag mig av mina närmaste släktingar.

http://lenac-son.bloggagratis.se

 
lena med c

lena med c

27 maj 2011 11:20

Starkt av dig att skriva om din gråt och tårar! Det skulle dessvärre aldrig fungera i min blogg, jag förväntas alltid vara rolig. Det är jobbigt ibland. För ibland har man en massa ledsna saker man vill skriva av sig om, men istället får man "låsa in det på lagret".

http://lenac-son.bloggagratis.se

annaskrubbe

27 maj 2011 11:50

Hej Lena och tack för din kommentar!
Min blogg har som sagt förvandlats till min ventil.
Dom flesta av min privata vänner tycker att jag är glad, rolig, spontan och härlig, ja precis sån som man ofta önskar att man alltid var..
Men de är något jag gör medvetet, jag väljer nämligen att bara umgås när jag känner mej sådär härlig och rolig, när jag är ledsen och eländig stänger jag oftast av telefonen och håller mej hemma till de känns bättre.
Många tycker säkert att om jag har riktiga vänner så ska jag alltid kunna va mej själv inför dom, men eftersom jag sällan förstår mej på mej själv och mina tankar så väljer jag att försöka hantera dom själv och i bästa fall tom kunna förstå mej själv innan jag springer till andra och outar mej..
Vet inte om de är rätt eller fel, men för mej funkar de iaf..
Skulle jag lägga min känslor och gråt "på lagret" så skulle jag snart kväva mej själv till döds, jag måste konfrontera med själv med mina känslor,de känns alltid så mycke bättre efteråt..
Men de är ju bara jag de...:)

Var rädd om dej!

 
Diddi

Diddi

27 maj 2011 23:38

Hej igen.
Jag tror jag hittat dina tårar. Dom kan nog ha flyttat hem till mig för stunden.. Gråter för minsta lilla och det brukar jag inte göra, iaf inte inför folk men tji fick man när tårarna strömmar på jobbet dessutom.. Så jag har lånat dom en stund, dom kommer tillbaka snart.. ;)
Bearbeta det du har fått veta så ska du se att dom kommer när du minst anar det.
Kram kram

http://www.diddiz.bloggplatsen.se

annaskrubbe

28 maj 2011 09:22

Åå, så de är där dom är??:)
Behåll dom så länge du behöver, så länge jag vet att dom kommer till användning och har de bra så är de lugnt med mej:)
Var rädd om dej!
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards