Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Hur mycket är ok att outa sej egentligen??

Av annaskrubbe - 24 maj 2011 20:26

Funderar på om jag "outar" mej för mycket här på bloggen.     När jag började blogga för nåt halvår sedan hade jag väldigt klart för mej vad som gick an att skriva om och hur mycket man kan bjuda på sej själv.                                                       Jag tror att jag från början ville roa mer än att vara verklig, men som ni märker sprack den planen någon gång under våren..




                                                                                                Jag har funderat en del på hur vida det är ok eller inte, och jag vet fler som har funderat på varför man ska outa sej så förbannat jämt och ständigt i alla möjliga och omöjliga sammanhang??


                                                                                                  Jag kan ju bara svara för mej, såklart(!)

Men jag tänker såhär: För mej har min blogg förvandlats till en ventil där jag kan säga vad jag vill UTAN att bli påhoppad eller avbruten, vilket har blivit ganska viktigt för mej då många tankar snurrat i huvudet på mej under en väldigt lång och rörig tid.

Jag känner inte att jag passerat någon gräns, då jag inte nämnt någon vid namn och ibland inte ens avslöjat kön eller ort eller liknande.

Jag överväger varje inlägg och på de stora hela har jag nog bara skrapat lite på ytan.

Dessutom har jag märkt på många kommentarer jag fått både här och på annat håll att jag faktiskt INTE är ensam, vilket lite överaskande för mej, har känts viktigare än jag anat.         Jag trodde att jag kände att: "jag har nog med min skit, och bryr mej inte om, om de så skulle finnas tusentals andra i min sits, de gör ju inte på något sätt mitt liv lättare..."

Men jag är beredd att erkänna att all den feed back jag fått av mina läsare har varit otroligt skön och värmande på alla sätt, och på så vis har jag fått bekräftat för mej själv att jag antagligen gjort helt rätt som tagit risken att enligt vissa kanske outat mej lite för mycke!


                                                                                                Dessutom är de ju så att det här är faktiskt MIN alldeles egna blogg och här får jag göra precis vad jag vill, och vill man inte läsa vidare så låter man helt enkelt bli, fiffigt, eller hur?

                                                                                                Till er som orkat läsa ända ner hit, och ni som orkat bry er och kanske tom orkat lämna en värmande kommentar...

Tusen tusen tack!


                                                                                                Glöm inte bort varandra!    






 
 
Anna

Anna

24 maj 2011 23:19

Du vet var jag finns... Alltid oavsett tid.
Och fundera inte på hu mycket du outar.. Man gör det efter smak och tycke och så länge man inte lämnar ut någon annan så e det upp till omgivningen att tycka usch och fy.. Och vad tycker vi om sånt???
Kram och I löve you darling....

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

25 maj 2011 08:18

Du är så himla klok du Anna:)
Men jag tror inte de skadar att ta sej en liten funderare ibland, de har ju hänt att jag att jag slängt upp ett inlägg å sen tänker shiiiit, vad har jag gjort????? Även om de kändes helt ok sekunden innan...
Fast de är kanske mer som jag är, ett personlighetsdrag lixom:))
Puss å kram käraste du

 
Beatrice

Beatrice

25 maj 2011 15:21

Ja detta med vad man avslöjar är ju en bra tanke, håller absolut med dig om det är din blogg & det är fritt att tänka visst kan man ibland ev såra någon utan vilja
ska bli roligt att följa dig

http://www.beatricedagar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

25 maj 2011 22:13

Hej å tack, kul att du vill hänga lite här med mej:)Ska kika in till dej oxå!
Ha de så gott:)

 
Diddi

Diddi

26 maj 2011 00:18

det där med att outa för mycket har jag också funderat på en del men har kommit fram till att det är min ventil, precis som du säger. Var också anonym till en början, mest av rädslan för vad andra ska tycka och tänka. Men nu skiter jag i det. Jag kankse kan hjälpa andra genom att skriva om mitt liv och mina känslor. Som sagt feedbacken man får är enorm och (iaf oftast) värmande. =)
Fortsätt på ditt sätt. Så länge det känns rätt i stunden så lovar jag att det också är det.
Kramar i massor!

http://www.diddiz.bloggplatsen.se

annaskrubbe

26 maj 2011 21:05

Tack snälla för din kommentar!
Tänker som du, bara de känns rätt och att man kan stå för sina ord så måste de väl ändå vara rätt?!
Kramar tillbaks!

 
Hanna

Hanna

29 maj 2011 11:14

Hej! Nu hittade jag din blogg igen. (Länken på min blogg vart bruten!)
Om du vill länka mig så får du givetvis göra det och då länkar jag tillbaka dig både för att du har en bra blogg (annars hade jag inte kommenterat fån början) och för att jag tycker att det är det trevligaste beteendet.
Angående detta inlägget: Hur mycket du vill avslöja om dig själv på internet eller inte skall vara helt och hållet upp till dig. Så länge du är medveten (vilket du uppenbarligen är) om hur lätt det är för andra att hitta och läsa så tycker jag att du skall skriva precis så mycket eller lite som du känner dig bekväm med. Det spelar ingen roll ifall jag eller någon annan skulle tycka att du skriver för mycket för det är ju faktiskt inte vi som delar med oss av våra liv :)
Fortsätt skriva som du gör eller som du vill
och ha en bra dag! :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

29 maj 2011 20:35

Tack tack! länkar direkt!:)
Ha en skön Söndag kväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards