Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Älskar älskar inte..

Av annaskrubbe - 16 december 2010 10:52

Kärlek, kärlek, kärlek....


Jag är inte säker på att jag har koll på det här med kärlek riktigt...än..

Eller rättare sagt, jag tror inte jag har koll på vad MIN kärlek är..


Vad kärlek är för mej.


Jag tror att kärlek och älska är två av världens mest missbrukade ord.


För mej är älska de största ordet som finns..

För vad har man att komma med när man sagt de magiska orden???

Jag älskar dej jätte mycket, eller jätte, jätte, jätte mycket??

De blir ju inte riktigt lika effektfullt, eller?


Många jag känner slänger sej med dom magiska orden lika ofta som dom pratar väder eller julklappar...

För mej är de så här, om man använder sej av ord, vilka som helst, FÖR många gånger så förlorar dom sin innebörd, jag blir resistent helt enkelt...

Å blir man resistent mot dom vackraste ord som finns så har man verkligen förlorat stort... kanske allt...


Jag tror inte heller på att man kan älska hela tiden,varje dag och varje minut..

Jag kan bara älska nåra få sekunder i sträck.... i månaden eller om året..

Men då är de stort och då älskar jag innerligt, de är då tiden stannar och allt annat försvinner.

Då är de bara jag och kärleken!


Resten av tiden kan jag gilla, tycka om, vara kärleksfull och omtänksam, jag kan vara förälskad och pirrig i hela kroppen..

Antar att de är de många kallar att älska..


Men för mej är de inte samma sak, inte på långa vägar.


De har hänt att jag slängt ut någon som sagt sej älska mej.. 

I mitt hem kan man inte komma och slänga sej med orden som om man pratar väder.. Respektlöst!!


Jag lever inget fattigt liv och jag är en otroligt känslosam människa och jag har älskat och jag kan älska.. men de är inget jag gör varje dag och de är jag otroligt tacksam för, jag vill bevara kärleken helig och vacker.


Så säg inte att du älskar mej, säg att du gillar mej eller att jag är lite fin ibland..de räcker för mej och har du tur kan de hända att jag gillar tillbaka<3

 
 
Ingen bild

Lena

17 december 2010 09:12

Jag förstår dina ord Anna, det är lätt att slänga ur sig så stora ord. men innebörden av det betyder så starka känslor & dem ska man vårda. det är ju ingen lek precis & man har alltid ett ansvar inför en annan person om man talar ut dem.
Innebörden blir som du säger lätt platt & har den verkligen någon betydelse om man hela hela tiden säger det? Det blir som ett klister & man blir innesluten i en bur av ord som måste sägas tillbaks... vilket man kanske inte förmår. & vilken betydelse har de då..?? blir det äkta?
Jag vill älska i den mån jag kan & orkar för stunden, därmed inte sagt att jag slutar tycka om den personen väldigt mycket.

Kärlek ÄR svårt, ska vara de också annars kanske den inte är värd något?
jag vet varken ut eller in många gånger....

Jag tycker om dig & för mig är du en värdefull vän..Respekt !

annaskrubbe

17 december 2010 13:27

Tack å tack desamma!!
Men visst är de så, bara för att jag inte säger orden betyder ju inte de att jag slutat känna, tycka om, respektera, värdesätta och personen i fråga är ju inte mindre värdefull för mej för de..
Vet inte hur många gånger jag fått förklara mej pga det...
Likadant om jag bett om en kvälls egentid...
"vad är de nu???, vill inte du va med mej??, är de slut nu??? Älskar du inte mej???"
Har jag fått höra då...
Jag fattar ingenting av sånt... jag vill ju bara ha en stund för mej ju...

Kramar om dej,Lena.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards