Alla inlägg den 13 december 2010

Av annaskrubbe - 13 december 2010 10:41

Måndag förmiddag, 13 December, tio grader kallt fem meter snö, å ganska blåsigt vilket gör att de känns som minus 52 mot kinderna..

Så ser alltså dagens utgångsläge ut... Jippie... eller inte..


Idag känner jag mej ganska lågmäld, för att inte säga helsänkt...

Men de gör inte så mycke, jag är van, vet att de snart känns lite bättre...

Dessutom finns de fördelar med sänkt-heten, man känner att man lever och att man har en kropp och man lär sej att uppskatta att vara glad och en bra dag blir lixom lite mer en bara en vanlig bra dag.


Det är en ganska härlig känsla, smaka lite på den så får ni se..


Jag tänker mycke på livet, hur det är och hur de fungerar och hur människor betér sej..

De är så himla mycket som jag inte förstår med alltihopa...

Varför många säger en sak och menar en annan och gör en tredje...

Hur ska man tolka sånt??

Eller som många säger, att man ska vara ärlig och inte gå bakom ryggen på varandra..

Jag tillhör nog dom som man kan kalla rak och ärlig, hoppas jag i af.

Men säger man som man känner och tycker så blir dom flesta sura och börjar beté sej högst märkligt... 

Sånt förstår inte jag!!!

Be inte om ärlighet om de inte är ärlighet du vill ha, säg hellre att jag ska vara ärlig så länge jag säger de som faller dej i smaken.

De tycker jag är ärligt!

Jag är dessutom grym på att charma och slicka röv så de blir inga som helst problem för mej!!


Jag måste bara förtydliga mej själv lite här, de är inte så att jag är dumt ärlig, eller strör salt i öppna sår bara för att jag måste vara ärlig till varje pris, så är de verkligen inte.

Jag tycker själv att jag har en ganska stor finkänslighet och respekt för andra, men frågar du mej så svarar jag....ärligt!


Sen är de så här att många säger att "ärlighet varar längst" och de tror jag inte en sekund på...

Jag som ofta säger vad jag känner blir nästan alltid besvärlig, omständig, och ibland oxå konstig i andras ögon..

Typ.. "kan hon inte bara hålla käft och infinna sej i ledet."


Svaret på det är; jag önskar verkligen att jag kunde, att jag hade den förmågan, för tänk så mycke lättare mycke skulle vara för mej då..

Men tyvärr krockar de alltför hårt om min tanke om ärligheten och respekten för mej själv..


Är jag inte ärligt mot mej själv kan jag aldrig se mej själv i spegeln när sminket är avtvättat på kvällen, ge mej själv en dunk i ryggen å säga: fy faan vad du är grym Anna!


Ta hand om varandra, de är alltid en bra början...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards