Alla inlägg den 17 december 2010

Av annaskrubbe - 17 december 2010 10:58

Idag funderar jag på skitsnack och vad de är..egentligen!


Kan skitsnack vara positivt?

Vad är de för skillnad på fakta, skitsnack, och att bara vara elak?


Jag tror att skitsnack mycke väl kan vara positivt.. Då tänker jag på media tex.

Mycket media ägnar sej åt skitsnack och rena spekulationer å de kan ju slå hårt mot en del, väldigt hårt.

Men många andra skulle ju inte överleva natten om inte media lagt ner meter vis med löpsedlar om deras liv och leverne.


Ta Linda Rosing tex, min kära blogg kollega.. 

Vad har inte media gjort för henne?

Hon hade säkerligen inte passerat 50 skyltarna (iaf inte lika många gånger) om de inte vore tack vare media...


I min ganska oglamorösa vardag florerar de väldigt mycke av de man skulle kunna kalla skitsnack.

Men jag är inte helt säker på att det är just de det är..


Om jag och en vän pratar om en tredje person rent allmänt, är ju inte de samma sak som att snacka skit, men om vi säger att personen i fråga har lagt på sej lite väl mycke för sitt eget bästa, är de då skitsnack??


nej, de tycker inte jag, de är ju faktiskt fakta.. vägde hon/han 60kg tidigare och nu helt plötsligt är uppe på 70, så måste väl de ända klassas som fakta, om än ganska jobbig fakta.

Dessutom kan man ju undra var i värdet ligger i att prata om de, men de får bli ett helt annat blogg inlägg en annan gång..


Skulle vi däremot prata om en kompis kompis ny-gamla flickvän, som jag hörde av en annan kompis hade legat med mitt ex nya pojkvän, då tycker jag nog att de börjar osa en aning skitsnack och dessutom ganska elakt sådant!


Om det här nu skulle stämma skulle man ju kunna säga att de är spekulationer, dessutom ganska grundlösa sådana, som är de verkliga skitsnacket..?


Själv vet jag att folk pratar om mej..... på gott och ont..

Men så länge jag vet vad jag gör och kan stå för de, så är de helt ok att prata!


Så länge folk pratar om mej vet jag att jag berört, roat, rört upp eller fått människor att tänka till och kanske tom, tänka om...


Å då känner jag att jag lyckats riktigt, riktigt bra!


I övrigt ser jag väldigt mycket fram mot kvällen, då ska här drickas glögg å "pratas" vitt å brett med riktigt snygga, fina flickor.. de ni!!<3





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Annas gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards