Alla inlägg den 27 februari 2012

Av annaskrubbe - 27 februari 2012 18:04

Hur tänkte jag där då??

Om förra inlägget nu skulle vara mitt sista så vill jag väl ändå inte att det ska handla om döden, Pontiac och Björn Ranelid??!!

Nej, naturligtvis ska det ju handla om MEJ!

Så här kommer nu listan ni alla väntat på, nämligen listan med saker du inte visste om Anna!

1. Jag är inte så ung som jag ser ut!

2. Jag har ganska nyligen klippt av mej 30-35 cm hår och färgat det vit-grått, jag som aldrig skulle klippa av mej ALLT, trivs fantastiskt bra!

3. Jag är född i Nacka, men bor nu i mörkaste småland och har en ständig längtan till havet.

4. Jag är utbildad bonde och har kastrerat grisar, slaktat gäss och druckit svartsoppa!

5. Jag blir förolämpad när någon gissar min rätta ålder.

6. Jag har alltid tyckt att glasögon är supersnyggt och jag läntar tills jag får pryda mitt ansikte med ett par.

7. Jag älskar skräckfilm.


8. Jag har smått hårförbi när det gäller kroppshår, fast  bara på min egen kropp, särskilt i ansiktet där jag noppar strån minst två gånger/dag.

9. Jag tittar så gott som aldrig på TV.

10. Mellan 22 och 28 års ålder ägde jag inte ett par byxor, jag gick ALLTID i kjol.

11. Under en ganska lång peroid hade jag 13 hål i öronen.

12. Jag är jätte bra på att spela dum men enligt dokumenterade tester är jag smartare än dom flesta andra!
13. Jag topsar öronen minst 14 gånger i veckan.

14. Jag har gnuggat någons tandborste i toastolen och i golvbrunnen och sen ställt tillbaka den i tandborstsmuggen som om inget hade hänt. Det är några år sedan och jag var inte helt nöjd med någon just då! ( nej, jag pratar inte om ex:et!)

Efteråt var jag otroligt nöjd och jag lovade mej själv att jag aldrig skulle berätta det för någon någonsin, förutom för mamma!


15. Jag har aldrig varit på gym, men en gång glömde jag att ta av mej trosorna hos gyn!


Sådär ja, då vet ni lite mer om mej!


Ha det så gott så hörs vi när vi hörs helt enkelt!

Av annaskrubbe - 27 februari 2012 11:24

Idag kan vara min sista dag i detta jordeliv, vilket jag absolut inte tror!


Men tänk om.... Konstigare saker har ju faktiskt hänt!

Om vi nu antar det för ett ögonblick, vad sjutton vill jag att det sista folk ska läsa från mej ska vara???

Antlingen kan jag välja att tala om för alla hur mycket jag tycker om er och hur mycket jag faktiskt älskar mina nära, men det är ju inte riktigt min grej och förresten tror jag att ni märkt det redan och om någon missat det så tror jag inte poletten skulle trilla ner ens om jag skrev det här, så det går ju bort!

Sen skulle jag ju kunna klämma åt alla dom som sårat mej, hade ju vart riktigt tillfredställande att veta att jag får sista ordet en gång för alla.

Men jag har ju inte riktigt dom behoven heller...

En annan sak som skulle kunna vara lämpligt är att berätta hur jag vill ha min begravning, men det finns det redan några få som vet och er litar jag på!

Hm...vad finns då kvar?!

Eftersom jag gärna undviker att bli för sentimental så tror jag helt enkelt att jag kör på som vanligt, jag är mej själv för det är så jag vill bli ihågkommen!


Något som jag kom på här om dagen är en slående likhet mellan Björn Ranelids mello insats och "hundra höjare"-Pontiac.

Dom har samma "förmåga" att leverera sin låtar på, vilket jag tycker är ganska kul, lyssna gärna och jämnför själva!


Pontiac? Ranelid?



Ranelid? Pontiac?


Väljer man att enbart lyssna så har i alla fall JAG svårt att höra skillnad!

Japp, det var allt jag har att bjuda på just nu!

Önskar alla en skön dag!

Och kom ihåg, musik ska byggas utav glädje!  



Ovido - Quiz & Flashcards