Alla inlägg den 5 februari 2012

Av annaskrubbe - 5 februari 2012 09:22

Jag måste bara få fråga en fråga!


Tror ni på spöken, andar, änglar och annat "övernaturligt"?

Har sett att det finns ganska många bloggar här som tar upp just detta, många säger sej ha spöken i sina hus, vara häxor eller mediala på ett eller annat sätt.


Jag kan villigt erkänna att jag besökt några medium, ja eller spåkärringar om ni så vill under årens lopp och det är otroligt lätt att bli fullständigt uppslukad av det som sägs och verkligen låta det påverka ens liv.


Jag har vänner som går till olika medium med jämna mellanrum och slukar allt som sägs med hull och hår.


Personligen har jag fullt upp med mitt liv just nu här på jorden så vad som ska hända om fem år eller efter döden känns ganska ointressant för mej i daxläget.

Men jag tror att det är bra att tänka att min tid och mitt liv pågår just här och nu, och när sanden runnit ut är det slut, svart, över och förbi. Då tror jag nämligen att det är lättare att göra det bästa av de liv man faktiskt VET att man har och lever just nu.

Jag som kan vara ganska lat skulle antagligen aldrig få tummen ur och göra något vettigt om jag tänkte att jag har hundra liv till på mej...

Dessutom har jag ganska lätt att bli rastlös och uttråkad så jag skulle inte vilja födas pånytt, gång på gång på gång.... Jag skulle säkerligen klara ett max 1 1/2 liv efter detta sen skulle jag garenterat dö av trisstess på ett eller annat sätt ändå, trots allt!


Många som tror på något "övernaturligt" hävdar ofta att: det kan ju inte "bara" vara slut, det MÅSTE ju finnas något mer!

Hm, måste det verkligen det? Tänker jag då?!

Varför talar man förresten om något "övernaturligt" när dom som tror verkar tycka att det är väldigt naturligt och självklart!


En annan sak jag har funderat på är varför det ofta är människor som mår ganska dåligt som söker upp ett medium, och varför är ofta mediet en kvinna som varit/är långtids sjukskriven??

Jag gjorde ett litet test en gång, en vän skulle gå och "spå sej", och då berättade jag för en annan vän vad vän 1 skulle få höra hos spåtanten och guess what???

Så gott som allt jag "spått" att spåkärringen skulle "spå" hos min vän stämde in ganska precis.

Betyder det att jag oxå är medial då??

Hm, jag sitter ju lite mellan två jobb kan man säga, om jag skulle ta och börja "spå" trasiga människor tills mitt eget livspussel faller på plats?!

500 spänn för att tala om för rödgråtna människor att dom inte mår bra..


Nja, kanske inte riktigt min tekopp ändå...


Aja, önskar alla spöken och demoner en härlig, precis lagom läskig Söndag! Mooohahaha  

Ovido - Quiz & Flashcards