Alla inlägg den 12 februari 2012

Av annaskrubbe - 12 februari 2012 22:10

Jag kommer på mej själv alltsom oftast med att ha en ganska synisk syn på mycket och jag har ganska svårt att "tycka synd om" människor som jag skulle vilja påstå, försätter sej, för att inte säga väljer ett ganska destruktivt sätt att förvalta sina liv på.

Jag har sagt det förr och säger det igen, någonstans på livets väg väljer man medvetet eller kanske ibland något omedvetet ett tragiskt och turbulent liv.

Jag syftar på missbrukare, kvinnor som väljer att stanna kvar i ett förhållande där det förekommer misshandel och våld, eller som en del kvinnor som går från en misshandlande man till en annan ect.


Man kanske inte väljer, eller har så mycket val när man väl är inne i karusellen, men dagen innan allt startar så gör man ändå ett val.

Varje enskild människa har ett ansvar för sitt eget liv!

Naturligtvis finns det alltid enstaka fall där man hamnar i situationer som man inte kan rå för, kanske pga psykisk ohälsa eller liknande och DET är riktigt tragiskt och sånt berör "tom" mej riktigt djupt och jag är beredd att göra allt som står i min makt för att hjälpa!


Just idag tänker jag naturligtvis på en viss mega-världs-stjärnas bortgång!

Jag möttes av nyheten när jag slog på nyhetsmorgon i morse, världen sörjer och befinner sej i djup chock efter beskedet om.......

I tidningarna kan man läsa om stjärnans "mystiska" död mm, mm.


Men hallå!!!

Visst är det trist när människor dör i förtid, men världen i chock och mystisk död??? Snälla!!!


Hur kan man bli chockad över att en "pundare" dör?? Det behöver man ju inte va speciellt medial för att år 2012 kunna räkna ut att det är så dessa liv i regel slutar.

Och det där med mystiskt??

Redan några timmar efter dödsförklaringen gick polisen ut och meddelande att man inte misstänkte något brott..Var i ligger då mystiska med dödsfallet??

Jajaja, jag vet att media älskar att skruva till rubrikerna, men för mej hade det faktiskt varit mer mystiskt om en människa med den livsföringen fått uppleva sin 92 års dag!

Typ keith Richards, det är väl ändå ett mysterium hur han fortfarande kan vara kvar i livet, eller?!

 

Dagens bortgångne stjärna som beskrivs som hälsan och sundheten själv i början av karriären, måste ändå gjort ganska tvivelaktiga val i livet.

När man dessutom tjänar såna ofantliga mängder pengar så man kan köpa sej ett alldeles eget litet (läs gigantiskt!)rehab, all inklusive, och ändå inte kan rätta till sina dåliga beslut så vet jag inte om jag kan känna så mycket empati, då finns det faktiskt andra människoöden som berör mej betydligt mer än så och som jag tycker borde uppmärksammas så otroligt mycket mer.

Fast å andra sidan är dom människorna inga super-mega-världs-stjärnor med miljoners miljarder på banken och då blir ju uppenbarligen det hela lite mer mystiskt och chockartat...


Det däremot tycker jag är riktigt tragiskt..




Av annaskrubbe - 12 februari 2012 15:35

Fick det här som ett sms i morse!


Är det verkligen ok ICA?

Inte nog med att dom säljer gammal köttfärs, nu har dom tydligen utökat sortimentet ytterligare.


Jag vet inte men jag ställer mej ytterst tveksam till sådana här tjänster i allmänt och inte minst i en matbutik!


Döm själva, men jag tycker det är lågt!


 

Ovido - Quiz & Flashcards