Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Pengar, lycka, framgång, skönhet och lite mystisk död..

Av annaskrubbe - 12 februari 2012 22:10

Jag kommer på mej själv alltsom oftast med att ha en ganska synisk syn på mycket och jag har ganska svårt att "tycka synd om" människor som jag skulle vilja påstå, försätter sej, för att inte säga väljer ett ganska destruktivt sätt att förvalta sina liv på.

Jag har sagt det förr och säger det igen, någonstans på livets väg väljer man medvetet eller kanske ibland något omedvetet ett tragiskt och turbulent liv.

Jag syftar på missbrukare, kvinnor som väljer att stanna kvar i ett förhållande där det förekommer misshandel och våld, eller som en del kvinnor som går från en misshandlande man till en annan ect.


Man kanske inte väljer, eller har så mycket val när man väl är inne i karusellen, men dagen innan allt startar så gör man ändå ett val.

Varje enskild människa har ett ansvar för sitt eget liv!

Naturligtvis finns det alltid enstaka fall där man hamnar i situationer som man inte kan rå för, kanske pga psykisk ohälsa eller liknande och DET är riktigt tragiskt och sånt berör "tom" mej riktigt djupt och jag är beredd att göra allt som står i min makt för att hjälpa!


Just idag tänker jag naturligtvis på en viss mega-världs-stjärnas bortgång!

Jag möttes av nyheten när jag slog på nyhetsmorgon i morse, världen sörjer och befinner sej i djup chock efter beskedet om.......

I tidningarna kan man läsa om stjärnans "mystiska" död mm, mm.


Men hallå!!!

Visst är det trist när människor dör i förtid, men världen i chock och mystisk död??? Snälla!!!


Hur kan man bli chockad över att en "pundare" dör?? Det behöver man ju inte va speciellt medial för att år 2012 kunna räkna ut att det är så dessa liv i regel slutar.

Och det där med mystiskt??

Redan några timmar efter dödsförklaringen gick polisen ut och meddelande att man inte misstänkte något brott..Var i ligger då mystiska med dödsfallet??

Jajaja, jag vet att media älskar att skruva till rubrikerna, men för mej hade det faktiskt varit mer mystiskt om en människa med den livsföringen fått uppleva sin 92 års dag!

Typ keith Richards, det är väl ändå ett mysterium hur han fortfarande kan vara kvar i livet, eller?!

 

Dagens bortgångne stjärna som beskrivs som hälsan och sundheten själv i början av karriären, måste ändå gjort ganska tvivelaktiga val i livet.

När man dessutom tjänar såna ofantliga mängder pengar så man kan köpa sej ett alldeles eget litet (läs gigantiskt!)rehab, all inklusive, och ändå inte kan rätta till sina dåliga beslut så vet jag inte om jag kan känna så mycket empati, då finns det faktiskt andra människoöden som berör mej betydligt mer än så och som jag tycker borde uppmärksammas så otroligt mycket mer.

Fast å andra sidan är dom människorna inga super-mega-världs-stjärnor med miljoners miljarder på banken och då blir ju uppenbarligen det hela lite mer mystiskt och chockartat...


Det däremot tycker jag är riktigt tragiskt..




 
 
Beatrice

Beatrice

13 februari 2012 09:40

Håller absolut med dig om det är inte någon mystiskt död utan självförvållat ?? !!
Tack för dina ord för nu slipper jag skriva dom

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

annaskrubbe

13 februari 2012 10:03

Härligt att jag kan avlasta dej lite!:)
Kul att få en positiv kommentar, var inställd på att få skäll för att jag är så okänslig eller liknande..

Ha en skön dag!

 
Ingen bild

Yvonne

14 februari 2012 00:11

Håller med, men visst kommer jag att sakna den rösten.

annaskrubbe

14 februari 2012 17:56

Mmm, men jag kanske kan sjunga en sång för dej en dag..om du vill?!

 
Vivi

Vivi

14 februari 2012 15:49

Jag kan tycka att om man haft en väldigt tragisk uppväxt så finns det en förklaring, men samtidigt aldrig en ursäkt för ett beroende eller bettende, som du säger så har man ändå alltid ett val.
Jag tycker det är oerhört tragiskt att en sådan person gått förlorad, samtidigt finns det en del av mig som känner att känner att det här är ett exempel på att inte ens kända personer med mycket pengar går fria från drogernas påverkan....
tragiskt och samtidigt ngn slags sjuk rättvisa ....

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

14 februari 2012 17:54

Absolut! Visst finns det alltid undantag och många gånger väldigt tragiska sådana, som jag känner väldigt mycket för.. I just det här fallet kan jag bara känna med hennes barn, fruktansvärt med en förälder som väljer droger istället för sitt barn..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards