Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Inlägget som inte borde publiseras..

Av annaskrubbe - 9 februari 2012 11:02

Det här inlägget bestämde jag mej för att inte skriva redan i Söndags eftermiddag.


Nu är det Torsdag förmiddag och jag har inte tänkt om på något sätt som man lätt skulle kunna tro.

Jag trotsar helt enkelt mej själv och går fullständigt emot de jag lovat mej, vilket känns väldigt märkligt, lågt, pubertalt, konstigt, dumt, trist och onödigt.

Jag är väl medveten om att jag i och med detta sätter min trovärdighet i kraftig gungning, men trots det så gör jag det!

Jag faan gört, helt enkelt!


Jag säger Torsten Flinck, så vet ni genast vart landet ligger.


Detta är min teori:


Väldigt många människor är riktigt trötta på detta melodifestival tramsandet år efter år.

Så även jag, har förvisso aldrig brytt mej särskilt hårt, men ni som känner mej vet att jag är allergisk mot traditioner och upprepningar och händer det inget nytt så "dör" jag av trisstess..


Jag tror även att Christer Björkman blivit medveten om att hans jippo sjunger på sista versen.

Han behöver något eller någon som drar ögonen åt sej, ökar tittar siffrorna och förlänger hans kontrakt.

Så vad gör han? Vem är bland dom mest spektulära artister vi har och den minst troliga i sammanhanget?

Jo, det är Torsten Flinck!!


Honom ska vi ha!!!!


Nu undrar ALLA, hur ska det gå? Vad ska han, Torsten alltså, göra? Ska han sjunga? Vad ska han ha på sej?

Kommer det bitas i blodigt kött och spottas på publiken? Kommer han vara berusad? HUR SKA DET GÅ???


Och så händer.....ingenting, inte under framträdandet...men plötsligt händer.....detta:



 


Christer Björkman jublar, kvällstidningarna jublar, morgonsofforna jublar!!

Alla sitter säkert även nästa vecka!! Tjoohoo!! Vi visste det, Torsten kan man lita på!!! Torsten is da shit och medias superhjälte!!!


Men, vänta lite...

Vi kan ju inte.....

Åhmen, såhär gör vi!


Dumma, gamla, äckliga Torsten, fy vilken snuskgubbe? Hur kunde du??

Nu måste vi ta upp det här med sexuella trakaserier på jobbet! Gina gjorde ju bara sitt jobb i sitt lilla ormskinn, och visserligen bad hon om en kram(en "Torsten-kram"dessutom!), men naturligtvis trodde vi alla att Torsten skulle kunna sköta sej, uppföra sej och respektera kvinnan under ormskinnet! Bad bad Torsten!


Att sedan media froterar sej i Persbrants "nya" kropp och driver med den i alla möjliga och omöjliga sammanhang hör inte hit, lika lite som att Gry forsell vältrar sej i nakna muskelösa kroppar varje Lördagkväll inför våra stackars, små, oskyldiga barns ögon på bästa sändningstid, och sen slår ner varandra på skolgården i tron om att dom är gladiatorer, men det är bara gulligt de!!   

 


 
 
Vivi

Vivi

10 februari 2012 10:27

Väldigt tänkvärt , själv har jag inga åsikter om Torsten, jag vet för lite om honom och allt som rör hans person och vad han tidigare gjort... så jag uttalar mig inte så mycket trots heta debatter på fikarasterna ;)
Tycker däremot att du har en jättebra poäng, är dte inte inte ofta så idag att medierna frossar, vinklar och sedan förstorar.

Tack Anna !! :)
Tack för ditt snälla gästboksinlägg , ja visst är vi bra vi vattumän, hrm jag menar kvinnor :)
Kram !!

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

10 februari 2012 12:41

:)
Visst är det så, media låter oss tro att vi tror och tycker det vi gör, men det är media som styr dom flestas åsikter mer eller mindre..
Dom bestämmer helt hur dom ska vinkla olika personligheter och händelser.
Vill dom att vi ska älska så gör vi det, vill dom att vi ska hata så gör vi det!
Vill media att någon ska bli framgångsrik så blir denna det eller vise versa, tänker man på vilka konsekvenser det skulle kunna få är det inte så svårt att bli mörkrädd...

Kramen och en trevlig helg på sej!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards