Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Hur tråkig och enformig får en blogg egentligen bli???

Av annaskrubbe - 13 juni 2011 10:57

God Måndag kära bloggvänner!                                                      

Idag har jag läst runt lite på andras bloggar och konstaterar för mej själv att suck så mycke dynga här skrivs..

 

Och jag måste ställa mej frågan, varför bloggar folk när dom inte har någonting överhuvudtaget att skriva om eller att berätta??        

 

Hur många rubriker låter inte i stil med: Kika in och ställ en fråga till mej! Eller, jag är så vanlig i mitt vanliga liv att jag nästan är alldeles ovanlig! Eller kanske: kom in och läs om min vardag som mamma!

Eller den värsta tänkbara; kom in och kommentera!!


 Jag måste bara ställa några motfrågor,

 

Varför skulle jag vilja gå in och ställa en fråga på nåns sk "frågestund", när personen i fråga känns som den mest ointressanta människan i universum?

Kanske skulle va just den frågan då, hur blir man så otroligt ointressant?

Å alla dessa mamma-bloggar, vem orkar egentligen bry sej om att Alfred i kiruna har fått en tand och sen kom mormor och sa att den var fin???


 Och dessa vardags bloggar utan ett uns humor, charm eller med glimten i ögat?!!

Sen har vi ju alla fantastiska: jag-är-ett-stackars-oskyldigt-offer-och-tyck-synd-om-mej-bloggar....

 

Har nog bara snubblat över ett par bloggar där man kan läsa om människors lyckliga uppväxt med guldsked i munnen! 

De kanske inte skulle va en blogg för just mej, men den skulle ju å andra sidan inte va mer ointressant än alla offer-bloggar heller!

 

Skulle va lite kul att få veta hur du tänker angående detta, de kanske rent av är så att de är skönt att läsa om okända människors vardag, då kanske man kan få känna att mitt liv kanske inte är så jäkla uselt ändå?!                                              

Önskar dej en trevlig Måndag i alla fall, oavsett hur tråkig och ointressant du än må vara!   









 
 
Anna

Anna

13 juni 2011 12:13

Kan inte annat än hålla med dig.. Många bloggar är fullständigt ointressanta för en annan att läsa.
Jag har ju hittat ett par guldkorn som jag med förtjusning följer, där din ingår...
Å visst, de flesta har jag hittat via flyern här på sidan..
Men allt om mammalivet å annat bla bla hoppar jag över.. Det har jag nog av så det räcker i mitt eget liv.
Å alla dessa - Besök mig och kommentera och jag länkar dig!! Varför skulle jag vilja ha en bunke tonåringar som länkar mig helt utan anledning??? För mig fullständigt obegripligt..

Sen kan jag väl erkänna att min blogg inte alltid är så himla bra eller underhållande. Men jag försöker i alla fall skriva med en twist på saker och ting..

Ses ikväll <3.

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

13 juni 2011 12:22

Å jag följer din!;))
Men visst man kan ju inte alltid komma med fantastiska inlägg, men man kan ju skriva så att de blir någorlunda intressant, underhållande eller kanske lite roligt nånstans iaf!:)

Japp, de gör vi!

 
Åsa

Åsa

15 juni 2011 08:23

Hej Anna!! Nu har jag hittat till din blogg också!! Min blogg kom till för att jag skulle få in nån form av "träningsbok" för hästarna med bilder osv..så man kan gå tillbaka och se vad man gjort och hur det har gått. Skriver inte så mkt om son och faderskap för dom har ju inte bett om att få vara med direkt :-) Så jag vet inte hur roligt det är för andra att läsa om mina fyrbenta men det finns några som gör det vilket är skoj! KRAM KRAM

http://www.stallryd.blogspot.com

annaskrubbe

15 juni 2011 13:15

jag gillar din blogg, tycker den va himla fin ju och du skriver ju på ett bra sätt!:)
Men bloggar som inte innehåller eller förmedlar någonting någon gång som dessutom är dåligt skrivna har jag svårt för, dom som bara fiskar läsare och kommentarer går fet bort!:)

Kram kram på Åsa!

 
Evelina

Evelina

16 juni 2011 14:11

Håller med dej till 100%! Kunde inte sagt det bättre själv. Sen har vi ju också dom här som insett att folk inte bara vill läsa text, utan se bilder. Så dom gör en bild blogg, och hur kul är det igentligen o sitta o läsa(titta) på en blogg där det bara är svartvita närbilder på en tom lekpark osv.

http://nagelblogg.bloggplatsen.se

annaskrubbe

16 juni 2011 18:46

Haha, så sant, så sant!
Man måste ju förvisso respektera människors olika intressen och åsikter, men som sagt kan skriva på ett underhållande och intressant sätt så kan till och med en frimärks samling bli intressant även för mej!:))

 
Mari

Mari

17 juni 2011 01:16

Ja nog kan man många gånger undra över vilket syfte somliga har med sina bloggar... Mammabloggar må så vara, det kan ju vara så att man är så uppslukad över sin fantastiska lilla baby så man tror att hela världen ska vara lika intresserad. Nåt som jag däremot blir mest full i skratt åt är alla dessa tonårsbrudar (eller något yngre) som fyller sina bloggar med inlägg i stil med "Aja, klev upp i morse och gick till plugget, sen hade vi typ gympa och nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så herrå!" Vad är vitsen med det liksom? Håller också med dig angående "frågestunder" och "gå in och kommentera". Det verkar vara nåt som nån börjat med nån gång och sen har andra tagit efter utan att reflektera över varför, det ska liksom bara vara så.

Jag tycker inte att en blogg behöver handla om nåt speciellt egentligen, men en klar fördel är ju om det finns lite humor och underfundiga betraktelser om ditt och datt. Som i din blogg! :)

http://ateljepinglo.bloggplatsen.se

annaskrubbe

17 juni 2011 10:20

Sant de du säger!
Ha ha, jaadu, fjortis bloggarna är ju helt fantastiska!
Lr inte, typ..bah...jaba..orka lixom dåra:)

Ha en trevlig helg:)

 
Blandade karameller

Blandade karameller

22 juni 2011 21:01

Något aktuellt och engagerande eller bara tänkvärt. En humoristisk eller satirisk knorr kan ge krydda.
Kongeniala eller stämningsfyllda bilder - från egen kamera, inte korpat på nätet. Rättstavad och i övrigt korrekt svenska är inte heller fel. Se där receptet på en bra blogg! Sen gäller det bara att inte bryta ihop när ingen läser den...

http://senioren.bloggplatsen.se

annaskrubbe

22 juni 2011 22:43

Tackar för kommentaren, spar receptet i receptlådan om fantasin skulle tryta, goda recept kan man inte få för många av:)

 
Evelina

Evelina

26 juni 2011 00:15

Hejsan, jag snubblade in på din blogg..

Ja, de där med bloggar är märkligt. Det finns så mycket skit men rätt som det är så kan man ramla över något roligt, som din blogg till exempel! Jag tänker lätt bokmärka den!

Jag själv fördriver dagarna med att knäppa kort på min mat, solnedgångar, och lite blommor. Låter kanske tråkigt men det håller mig sysselsatt i den grå vardagen i alla fall.. Kolla gärna in.. hehe

Ha det så bra!

http://dalatussan.bloggplatsen.se

annaskrubbe

26 juni 2011 19:24

Tack för din kommentar, ska absolut kika in till dej!
Visst alla har olika intressen, och man får skriva vad man vill, men vissa saknar lixom de lilla extra som gör de läsvärt och roligt trots att jag själv inte delar intresset.
Jag läser jätte gärna om gråsten och bajsblöjor bara de skrivs på ett underhållande sätt:))))
Ha de så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards