Alla inlägg den 25 juni 2011

Av annaskrubbe - 25 juni 2011 14:00

Godmorgon Sverige!                                                                  

 Hur mår vi idag då?

 

Jag mår som en prima ballerina precis som jag förtjänar,tackar som frågar!

Jag är ju inte förvånad direkt men lite förundrad över hur vi svenskar beter oss en sån dag som gårdagens högtids dag.

Vad är det för fel på folk???


 

Gick in på Aftonbladet i morse å möttes av rubriken "

Midsommar- fylla, brott och olyckor".                                      - Flera mord och allvarliga olyckor när Sverige firar Midsommar.


Ursäkta mej, men....

Flera mord!!!


De är väl ändå ett jäkligt märkligt sätt att fira på,eller?? 


 Har funderat lite kring detta, och varför de ska drickas så in i he...te?

Tror folk att dom tål ovanligt mycket sprit just på Midsommar?

Normalt sätt köper jag EN flaska vin, men till Midsommar tål jag nog tre dunkar??? Eller vad?

 

Kan ha sin förklaring i att bolaget har stängt Midsommar dagen så folk måste kanske bunkra upp för att "klara sej" HELA helgen, vilket dom naturligtvis inte gör, då dom dricker tills ALLT är slut redan på Fredagen likt förbannat.

 

Pinsamt Sverige, pinsamt!


 Till er som tycker att jag låter som en gammal, tråkig pensionerad nykteristisk moraltant, kan jag meddela att så är inte fallet, men i just de här ärendet har jag inga som helst problem med att kallas för en! 














Ovido - Quiz & Flashcards