Alla inlägg den 19 juni 2011

Av annaskrubbe - 19 juni 2011 21:06

Jag har av förklarliga skäl ingen aning om hur de ser ut där just du befinner dej, men jag kan i alla fall meddela att jag har bara regn hos mej  

 

"Regn hos mej" är för övrigt en låt med Orup, som jag alltid tänkt skulle vara min låt att göra (om jag nu var 15 år yngre och begåvats med en sångröst vill säga!) på en Idol audition om jag nu nån gång skulle söka. 


Jag gillar varken Idol eller Orup så jag vet inte varför jag ens tänkt tanken, men sånt där kan jag tänka på relativt ofta..

Tänk-om-tankar lixom!


En annan sak jag tänkte på ganska ofta förr, ja i alla fall på somrarna var vilken låt jag skulle öppna mitt sommar-pratar-program med, och vad jag skulle prata om, och vilken låt som skulle få bli nummer två osv osv..

De där ändrade sej naturligtvis allt eftersom somarna gick, men den låt jag skulle ha som sista låt var alltid den samma år efter år, nämligen "Cry baby" med Janis Joplin.  

För er som inte vet vad jag pratar om kan jag rekommendera att söka på Youtube, hade jag kunnat länka hade jag givetvis gjort de! 

Jag tyckte väl på nåt sätt att de var en bra låt att sammanfatta mitt liv, så långt med och en bra låt att knyta ihop min sommar-pratar-säck med.. 

 

Idag tänker jag mer sällan på det, för att inte säga aldrig..


Men skulle jag få den äran någon gång i framtiden så tror jag faktiskt att jag skulle avsluta med "Cry baby" även då, även om jag nu skulle ha helt andra skäl till avsluta programmet med just den, men den anledningen behåller jag tyst för mej själv...tills tiden är mogen och dagen är kommen... 

 

Nu hade jag ju tänkt att blogga om något helt annat i kväll, naturligtvis! 


Något som är både viktigare och mer intressant, men jag skyller helt enkelt på Orup åsså får jag väl ta de inlägget någon annan gång istället..


Ovido - Quiz & Flashcards