Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Anna funderar i vanlig Anna-anda!

Av annaskrubbe - 2 januari 2011 12:04

Söndagen den andra Januari 2011 - Dagen då verkligheten hann i kapp mej...och kanske nåra till!

 

Hoppas alla ni därute fick en lika trevlig nyårshelg som jag, lugnt och städat och med riktigt hög mysfaktor!

- Precis som de ska va med andra ord!

 

Idag är de Söndagen efter... ska tvätta, städa och senare kommer änglarna hem å då vet man att det återigen är vardag..fast Söndag!

Har tänkt på mina änglar och saknat dom ibland... men jag har inte längtat ett endaste dugg...

 

Oops, nu tappade jag kanske hälften av mina läsare... Bad bad mamma Anna som inte längtat efter sina barn efter EN HEL vecka!!!

 

Men, men sån blev jag...och jag tänker inte förklara mej ett endaste dugg!!

 

Jag känner mej otroligt hoppfull inför året och jag vet att det är stora förändringar på gång, och jag tror kanske inte alla kommer kännas bra, men jag är säker på att det kommer att komma något bra ur de, och de måste väl ändå vara de viktigaste.

 

Jag tror inte det finns så jätte många dåliga saker som händer, utan att de kommer någonting bra ur det... i alla fall på sikt..

Om inte annat så för att man lärt sej något av de som hänt, och man kan kanske se saken ur ett annat perspektiv, NÅGON annans perspektiv och det måste ju ses som positivt!

 

I övrigt ska jag jobba mer på att försöka ta mej an saker och ting från olika vinklar, bara för att förstå mej på saker som händer och människors handlingar lite bättre.

De är så mycket som jag inte förstår som jag faktiskt önskar att jag gjorde.

Tänker att de nog skulle va lite enklare att vara jag då!

 

En annan grej jag vill förbättra hos mej själv är att jag ska säga mer bra saker till andra människor som jag vet att dom skulle glädjas åt, bättre på att ge komplimanger helt enkelt..

Ofta tänker jag att nån säger nåt bra eller är fin i håret eller vad som helst, fast de är kanske inte alltid jag säger de..

Så från och med nu ska jag glädja någon varje dag genom att säga något snällt, värmande och uppriktigt!

Tänk om alla människor kunde göra de, då skulle världen med ens bli lite varmare, lite bättre, lite vackrare..

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards