Alla inlägg den 3 januari 2011

Av annaskrubbe - 3 januari 2011 21:29

Nytt år och ett år äldre..

Ja, jag fyller faktiskt så tidigt på året så jag blir ett år äldre om bara nåra veckor...

Har inte riktigt bestämt mej för hur jag ska förhålla mej till de..än..

Brukar försöka vara positiv och tänka att för varje år som går kommer jag ett år närmare mitt bästa år någonsin..

 

Kanske är de så att jag redan haft mitt bästa år utan att jag ens märkte de?

Hemska tanke!!

 

Hur som helst funderar jag ibland på hur man vet att man håller på att bli gammal, om nu min generation ens blir gammal på de "gamla" sättet..

Förr blev ju folk gamla redan runt trettio...

I såna fall är jag ju redan nu jätte gammal...verkligen jätte,jätte gammal.. Nästan så jag är inne på övertid!!

 

Jag tänkte lista en del saker som jag känner att de är en viss ålders varning på.

punkterna har ingen som helst inbördes ordning, så pusta nu inte ut förren du läst sista punkten!

 

Man vet att man håller på att bli gammal när:

 

* Äldsta sonen frågar hur de känns att veta att man kan bli farmor när som helst.

 

* När man suttit still en stund och kan knappt resa sej igen utan hjälp.

 

* När man inte längre vill åka karuseller på nöjesparken med motiveringarna, "de där ser verkligen farligt ut", eller, "nej usch, de där blir jag alldeles för snurrig av".

 

* När de motsatta könet slutar vissla efter en på stan.

 

* När man drar fingret över ögonlocken utan att dom själva lägger sej på sin rätta plats igen, utan att man lixom får dra dom tillbaka.

 

* När man blir kallad MILF.

 

* När man tackar nej till ett erbjudande på kvällen bara för att det är så "mörk och kallt".

 

* När armarna inte räcker till när man läser tidningen.

 

* När man helt seriöst tänker att de nog faktiskt skulle va en investering att lägga 40 000 på ett litet "lyft".

 

* När man tittar på sonens kompisar och tänker, "hmm, här finns de potensial".

 

*När man hellre tar en taxi hem istället för att gå, bara för "säkerhets skull". (precis som om ngn ens skulle tänka tanken..)

 

* När man hellre tar en skogs promenad istället för en fika på stan eller en "after work".

 

* När man hör sej själv säga saker som sin egen mamma sa när man var liten och lovade sej själv att så ska jag minsann aldrig säga till mina barn.

 

* När man föredrar baddräkt istället för bikini.

 

* När man hör sej själv säga "de var bättre förr".

 

* När "så ska de låta", blivit en självklar ingrediens i "Fredags myset".

 

* När man inser att Richard Gere faktiskt har "nånting".

Och man inte har en aningen om vem Justin Bieber är, och faktiskt inte ens orkar ta reda på det heller.

 

* När man börjar hitta konstiga hårstrån på kroppen på högst märkliga ställen.

 

* När man allvarlig börjar fundera på att färga håret rött.

 

* När man tänker i klädbutiken, "den här ser verkligen varm och skön ut och tänk så praktisk nu när svamp säsongen närmar sej".

 

* När man säger, "nej tack, jag kör".

 

* När man ser en gammal tant med rullator och tänker "hm, en sån där skulle faktiskt va riktigt skön att ha".

 

* När man slutar raka benen på vinter halvåret.

 

* När de känns svårt och jobbigt att lära sej sin nya mobil.

 

* När man kommer på sej själv att skratta åt buskis.

 

De finns naturligtvis många fler ålderstecken men de här var de första jag kom att tänka på.

 

Turligt nog stämmer faktiskt inte en enda punkt in på mej själv, så de måste ju betyda att jag fortfarande är väldigt ung ( eller kanske är jag bara en liten lögnerska?)

 

Själva då, hur gick de för er, klarade ni testet?

 

Avslutningsvis vill jag bara citera Jonas Gardell som en gång sa så här:

"Man märker att man håller på att bli gammal när man känner sej trygg av att se polisen patrullera i tunnelbanan"!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards