Alla inlägg den 5 januari 2011

Av annaskrubbe - 5 januari 2011 18:26

Vad är de som gör listor så himla intressanta egentligen??

 

Jag har faktiskt inte en susning!

Så himla spännande är de väl ändå inte? Eller?

 

Men för er som är såld på listor, kommer här ännu en...

 

En magsjuke lista i magsjuke tider!!

 

Min blogg ligger verkligen så rätt i tiden!

 

Dom flesta jag känner fasar för den årliga magsjukan och när den väl slår till gnälls de nåt så frukansvärt, NÄSTAN lika mycket som de gnälls över vädret..

 

Men jag väljer att INTE dissa utan istället hissa!

De är faktiskt så att de finns oändligt många fördelar med denna sjuka.

 

Så håll i hatten och förundras över alla dom fördelar som finns med denna briljanta åkomma!

 

* Man känner verkligen att man lever.

 

* Man upptäcker alltid nya muskler, särskilt i och runt magpartiet.

 

* Det är väl sällan så skönt att duscha som efter en magsjuka, man känner sej ren och snudd på som NY.

 

* Ingen vill träffas under tiden och inte förren minst 48 timmar efter sista spyan... Vilket ger massvis av välförtjänad EGENTID.

 

* Man blir smal. Släng er i väggen alla bantningskurer, magsjukan is da shit.

 

* För första gången sen man födde barn är bobisarna större än magen.

 

* Dagarna efteråt ägnas åt, storstädning, tvättning av samtliga sängkläder, handdukar och kläder. Aldrig är väl ALLT så rent och fräscht som efter en magsjuka.

 

* ALLT är ursäktat, inga problem att tacka nej till tråkiga middagar och möten i upp till hela TIO dagar efter sista spyan är lagd.

 

* Man blir en otroligt intressant person, alla vill veta allt! Hur många gånger man spydde, hade man diarre´, blev hela familjen sjuk på samma gång, på hur många dagar man inte kunde äta???

 

 Frågorna fullständigt haglar över en, till skillnad mot en vanlig trist förkyldning där verkligen ingen orkar bry sej. Jag menar, hur kul är snor jämfört med spyor och diarre´???

 

* Tillståndet går relativt snabbt över, från insjuknandet till första mat tuggan efteråt kan de röra sej om MINDRE än ett dygn, vilket gör magsjukan fullständigt unik i sitt slag.

 

Näpp, magsjukan imponerar stort på mej och så som jag ser de finns det BARA fördelar med den.

 

Så av med hatten för magsjukan, jag hoppas verkligen att vi ses snart igen, mina bästaste favorit sjuka!!!<3

 

 

 

Av annaskrubbe - 5 januari 2011 12:32

Kära bloggläsare, shit vilken dag ni gav mej i går, 63, sextiotre(!) besökare på EN dag!!

Kände nästan hur jag tappade fotfästet för ett ögonblick... mitt bloggande steg mej över huvudet under några fantastiska minuter och jag kunde se mej själv i morronsoffan på Tv 4.. Alex Schulman var oxå där, lika så Kissie..

Båda var lika mållösa och rörande överrens om att Anna-den nya bloggdrottningen sopat banan med hela blogg-Sverige och tagit bloggandet till helt nya, oanade höjder..

 

Programet avslutades med hur Alex tog fram en sån där jätte, jätte stor check ur bakfickan å räckte fram som en liten morot till mej för att jag aldrig någonsin ska sluta blogga!

100 000 oavkortat direkt in på katthemmet!!!

 

Sen väcktes jag tyvärr ur min dröm just när Mikael Persbrandt kom in i studion och bjöd med mej på ett gigantiskt kändis party i Saint Tropez, ....av en ulkande hund...

 

Så var jag återigen tillbaka i min ganska oglamourösa vardag bland ulkande hundar,skrikande ungar och överkokta makaroner..

 

Och förvisso en ganska stor portion livlig fantasi....

Ovido - Quiz & Flashcards