Alla inlägg den 20 januari 2011

Av annaskrubbe - 20 januari 2011 13:23

Man märker att det börjar bli vår när man ser och känner lukten av hundbajs ÖVERALLT!

Även jag som hundägare tycker att det är bedrövligt, i min kommun håller tom. kommunen med bajspåsar och dom fylls på OFTA dessutom, så vad är problemet??

 

Nu till dagens egentliga inlägg!

 

Det är nämligen så här, i natt gjorde jag slut med min "vän" Facebook..

Så idag är första dagen på mitt nya liv, jag är fri!!

Det är verkligen så jag känner, för faktum är att Fb inte tillfört mej ett dugg med facit i hand.

Jag är antagligen en av få som inte använt Fb i huvudsak till att snoka, visst har de hänt att jag "råkat" snubbla in på nåt ex sida eller dennes nya kärlek, och fått mej ett gott skratt, men det är faktiskt ytterst sällsynt!!

 

Jag gick på myten om att hålla kontakten med gamla, eller förlorade vänner.

Men i verkligheten är det ju inte riktigt så de funkar, i alla fall inte för mej..

När man hittat sin gamla vän och ställt dom klassiska frågorna om jobb, barn och boende så inser man ju ganska snart varför man faktiskt tappat kontakten en gång i tiden..

Eller tappat och tappat, snarare brutit i ganska många fall.

 

Sen tänkte jag (mitt pucko!) att jag skulle kunna använda fb lite som en blogg, skriva tänkvärda statusar och att få folk att reagera, tänka efter eller kanske få någon att le litegrann...

Men ganska snart insåg jag att folk bryr sej inte så hårt om de som jag anser är viktigt i livet..tyvärr..

 

Om jag tex skrev om nåt ur nyhetsvärlden eller liknande så kanske jag fick ett "gilla" i bästa fall, skrev jag därimot att de snöar idag ( fast de kanske snöar för nionde dagen i rad) så kunde jag få 25 kommentarer, vilket i min värld känns riktigt, riktigt sorgligt...

 

Så på något sätt förvandlades jag till den största apan på hela Fb till mångas stora glädje.

Men hur kul är de i längden???

Visst älskar jag att skratta och ha kul men de får verkligen inte bli min identitet för de är ju bara ibland jag är så där härlig och rolig, mesta dels av tiden är jag faktiskt ganska deprimerad och melankolisk, fast de är de inte många som tror..

 

Jag kan känna att jag "outade" mej själv på lite fel sätt på Fb, men nu är de som sagt slut med det!

 

Så välkommen alla, till "den nya bloggdrottningens nya, melankoliska blogg:):)

 

Eller kanske inte, men jag är ialla fall lite mer JAG här och de tycker jag känns både bra och ganska roligt!

 

Anna goes mer personlig helt enkelt!

 

Ha en fortsatt härlig dag kära läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards