Alla inlägg den 12 januari 2011

Av annaskrubbe - 12 januari 2011 23:11

Jag är en av få som INTE tittar på TV....nästan.

De vill säga nästan aldrig, kanske max 1-2 gånger på två veckor.

 

Just nu står den faktiskt på, lite sådär i bakrunden.

Svt24, visar nåt minnes program om Per Oscarsson, denna underbara Per Oscarsson som lixom alltid har funnits där..

 

Eller såklart, jag är ju "bara" snart 38 så för mej har han ju faktiskt alltid funnits där.

 

Tanken slår mej, att redan sen jag var ganska liten så har jag haft tre favorit-mys-farbröder och idag finns ingen av dessa kvar i livet..

 

Vilket faktiskt känns otroligt sorgligt.

 

Inte för att jag haft någon privat relation till någon av dessa tre, men dom har ändå påverkat mej på ett personligt vis, den andra kanske allra mest!

 

Och vilka är då dessa resterande två, eftersom de inte kan vara några andra än just dessa två självklara så borde jag inte ens behöva nämna dom vid namn, men alla känner ju inte mej lika väl som jag, så jag får nog vara över tydlig och helt enkelt bara säga!

 

Nummer två är: Cornelis Vreeswijk, denna fullständigt lysande poet och låtskrivare.

Jag lyssnar fortfarande otroligt mycke på honom och inte alltför sällan kommer jag på mej själv att småskratta åt hans fantastiskt brilljanta texter!

 

Sedan har jag bara en favo-farbror kvar och de är naturligtvis allas vår Allan Edwall, hur underbar var inte han??

 

Nu kommer jag säga något som antagligen kommer att uppröra HELA världen, men jag de bjuder jag på i vanlig Anna anda!

 

Men faktum är att jag inte är något fan av Astrid Lindgren!! (varför tänker jag inte berätta nu, det är ett helt annat inlägg, i en helt annan blogg antagligen.)

Men de finns en saga som jag faktiskt tycker väldigt mycke om och de är "Rasmus på luffen", och det är faktiskt helt och hållet Allan Edwalls förtjänst och ingen annans!

Underbara, underbara "Paradis-Oskar"!!!

 

Jag hade faktiskt tänkt skriva om nåt helt annat, men tack vare mitt hat-objekt, Tv;n, så blev det här istället en liten hyllning till "mina" bästa mys-farbröder!

 

Som man säger, "inget ont som inte för något gott med sej", fick alltså en innerbörd även denna dag.

 

Var rädd om dej själv och andra, vi vet aldrig hur länge vi får behålla varandra<3

Ovido - Quiz & Flashcards