Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Hur länge är det tänkt att jag faktiskt ska orka..tic tac tic tac..

Av annaskrubbe - 15 maj 2012 19:51

Idag har jag en tung dag, en tuff dag, en dag då helvetet känns som självaste himmelriket.


Idag är det JAG som är ensamast i världen och telefonen har varit knäpptyst sen 8.15 i morse och då blev jag uppringd angående nästa möte, så det var inte något särskilt peronligt samtal om jag säger så.

Möten, möten, möten..Jag är snart proffs på möten, och alla möten handlar om en och samma sak..

Att försöka folk till höger och vänster att förstå min situation och förstå att jag lever ett allt annat en ett normalt liv just nu och att jag behöver hjälp.. NUU, helst igår!! 


Dessutom är jag inne i en period där jag sörjer otroligt mycket, sörjer mitt barn som finns här hos mej hela tiden men ändå tillhör en helt annan värld, en värld som jag inte förstår och en värld dit jag inte är välkommen.


Ibland tänker jag att jag ska ge upp allt annat och viga mitt liv åt mitt barn, i nästa sekund önskar jag att någon kom och hämtade honom och aldrig mer lämnade honom tillbaka, så jag och mina andra barn kunde få leva ett normalt familjeliv med aktiviteter, myskvällar och spontana utflykter.


Där min minsta kunde få vara trygg i alla lägen och få växa och blomma ut som alla andra femåringar, istället ligger minstingen nu och sover med stora röda märken i hela ansiktet och rödgråtna små ögon..

På sistone har jag tom. börjat tvivla på mina egna känslor, älskar jag verkligen mina barn lika mycket??

För mitt barn med autism spelar inte min kärlek någon roll, det är strukturen som får honom att må bra, dom inplastade korten på whiteboarden som gör honom lycklig.

Det ont när jag tänker på det och det är inte svårt att känna sorg när jag inser hur hans verklighet faktiskt fungerar, dessutom känner jag en ofantlig skam över hur mina tankar går emellanåt..

För ett tag sedan var det någon som sa till mej; autistiska barn är så härliga och fantastiska.


Det kändes mer som ett hån än som en uppmuntran!

Vaddå härlig och fantasktisk, han håller på att förstöra hela familjens liv, men vi kan gärna byta barn om du nu tycker att det verkar så jävla fantasktiskt!!! - tänkte jag i mitt stilla sinne, för den här gången lyckades jag faktiskt hålla tyst..


Tack för att du orkade läsa ända hit, det känns lite bättre när jag nu fått ur mej en del 




 


 
 
Sara

Sara

15 maj 2012 21:56

Men snälla du,
får du ingen avlastning eller hjälp från kommunen eller något?


Blir så ledsen när jag läser detta, får ju mitt liv verka enkelt helt plötsligt.

Hoppas verkligen du får någon hjälp snart.

Du får tänka och känna precis vad du vill, det måste man för att orka.

Du är långt ifrån ensam med tankar på att lämna bort barnen när de har sina perioder.
Det är ett sätt att överleva dagen. Få distans till vad som pågår, när det sen lugnar ner sig så är de tankarna borta.

Stora KRAMAR till dig och hör av dig om du vill, orkar.

http://www.combindinglove.bloggplatsen.se

annaskrubbe

15 maj 2012 23:02

Tack snälla du, de värmer att höra av ngn som verkligen vet hur det kan kännas

 
Anna

Anna

16 maj 2012 08:42

Haha, skrev ett långt svar till dej från mobilen i går kväll, men tydligen var det bara första raden som skickades, undra just vem som fick dom andra 17 raderna??;) Tror det får bli ett mail snart istället!
Ha de så gott so long!!

Kramen

http://Anna-den enda bloggdrottningen

 
Bisan

Bisan

16 maj 2012 17:44

Vilken jä...a dum kommentar , ok visst är dom också härliga & fantastiska också men du har absolut rätt i vad dom gör eller ställer till i sin familj.

Tror eller VET att du älskar barnen lika mycket men tyvärr visar du (måste visa )det på det olika sättet som träffar rätt individ.Det ställer krav på hela familjen

Jag har absolut toppen dagar på mitt jobb, bara rätt bilder är med och allt annat stämmer .Men det kan också vara precis tvärtom
Men ibland är det skönt att veta jag får gå hem några timmar , dock vet jag att personalen efter mig längtar tills jag kommer tillbaka .

Och ni stackars föräldrar som ska orka med allt annat i veckan , vanliga livet med oss "normala "under dagarna.Alla möten att springa på för att få hälften av allt som vi "vanliga " föräldrar inte ens tänker på.

Vill säga att jag känner igen mig , men är ju bara personal på autismboende o kortids -

Häng i för snart är den JUST DENNA UNDERBARA DAG HÄR SOM NI MINNS , just den som stärker er i stunder som är något tuffare

//Kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

annaskrubbe

16 maj 2012 20:57

Tack för din kommentar! Så skönt att få cred ifrån någon som verkligen VET hur livet kan te sej!
Har själv arbetat med autism tidigare och ibland var det så otroligt skönt att sluta för dagen och bara komma hem!
Kommer dock inte återvända till mitt gamla jobb, känner att det varken skulle va bra för mej eller brukaren nu när jag har samma problematik på hemmaplan.

Ni som arbetar med dessa människor gör ett fantastiskt arbete och vi som föräldrar/anhöriga är så tacksamma att ni finns och orkar som ni gör!
Något jag ofta kände att man alltför sällan fick höra!

Ha de så gott och tack än en gång!//Anna

 
Sara

Sara

16 maj 2012 18:43

haha spännande ;)

så tokigt det kan bli,
men såg du fått ordning på länkningen till FB bra där :D

kram

http://www.combindinglove.bloggplatsen.se

annaskrubbe

16 maj 2012 20:47

:) Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards