Alla inlägg den 11 juli 2011

Av annaskrubbe - 11 juli 2011 22:44

God afton god afton i stugvärmen!                                                  

 

Ja, för ikväll är de fruktansvärt varmt och "klibbigt" här i mitt lilla kryp in..

Borde naturligtvis ta en sval kvälls dusch istället för att hänga här till ingen nytta..

Men sån blev jag och de är inte mycket att göra åt de.. just nu ikväll i alla fall..

Dessutom behöver ju inte de ena utesluta de andra, även om de nu lutar åt att den svala kvälls duschen utesluts, vänligt men bestämt!

 

I dagens inlägg tänkte jag prata om mej själv, ödmjuk som jag är.

Men faktum är att jag är medvedveten om att jag förändrats..till de bättre dessutom!

Och jag är lite stolt över det, med all rätt om jag nu får säga de själv?

Ni som känner mej eller har följt min blogg ett tag har fått ta del av delar av de kaos som allt som oftast farit omkring och stört mitt liv.

Det har vart allt från deppresioner, vårdnadstvist, utredningar och diagnoser, skillsmässa, ond bråd död och annat som kan tänkas förgylla ens liv..

Jag har i ärlighetens namn vart sådär lagom under isen helt enkelt!


 MEN, kära vänner "skiit i de nu" som jag brukar säga när jag inte har lust att älta mer!


NU är NU och DÅ är DÅ!

Jag skulle vilja påstå att mycket förändrades tidigt i våras när jag blev med bjuden på en luftballong färd!

Ja, just precis! EN LUFTBALLONG FÄRD för bövelen:)


Till saken hör att jag under hela mitt liv intalat mej själv att jag är höjdrädd, jordnära och med inställningen; hade de vart meningen att människan skulle va i luften och flyga omkring hade vi utrustats med vingar, och så är inte fallet - Svårare än så har de aldrigt varit!

 Jag fick ca 45 minuter på mej att tacka ja till ballongfärden, och hade jag väl sagt ja fanns ingen återvändo..

Jag hann rådfråga lite kort med min kära mor, som är den som känner mej så gott som bäst..

Rådet blev, Anna gör det inte!!

Varpå jag ringde tillbaka till "ballongmannen" och hörde mej själv säga; Ja, jag gör det, jag är på...!!!

 

För att förstärka min skräck och dödsångest tittade vi på luftballonger som exploderade i luften på youtube kvällen innan..

Bara för säkerhets skull lixom..


Jag förberedde noga mina ballongvänner på att jag skulle få psykbryt, gråta hysteriskt och antagligen hoppa från ballongen..

Av någon anledning som jag faktiskt inte är på de klara med än idag valde dom att ta med mej upp i ballongen ändå..trots allt!

 

Vilket jag idag är otroligt tacksam för...

 

Ballongfärden har för mej blivit en milstolpe i mitt liv..

Det var dagen då jag besegrade mej själv..


 Jag förstod de inte just då och veckorna efteråt tänkte jag inte så himla mycket på färden, konstigt nog..

Men när jag tänker tillbaka på de idag inser jag att de haft större inverkan på mej än jag någonsin kunnat ana.


 Ursäkta mej,, Jag har flugit ballong vad kan jag va rädd för eller tveka på efter de??

Dessutom har mitt kontroll behov minskat massor!

Jag har insett att det finns faktiskt människor som är bättre på vissa saker än jag, ballongflygning tex, så varför inte låta dom göra sitt jobb medan jag kan luta mej tillbaka och faktiskt njuta av livet en stund eller två!

Det ÄR faktiskt tillåtet och dessutom ganska underbart!

 

Ballongfärden iall ära, men seremonin efteråt är deffenitivt inte sämre.. nämligen skumpan och utnämningen till: Anna - grevinnan av Sötåsa!

 

Sug på den ni:)))

 

Dagens visdoms ord måste bli;

Fejsa dina demoner och rädslor, går det inte käpprätt åt he...te så vinner du massor på att våga och de kommer inte bara stärka ditt självförtroende utan kanske tom få dej att omprioritera och omvärdera hela ditt liv!

 Go`natt Sverige                      









Ovido - Quiz & Flashcards