Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Snälla popflickor, lämna min kropp!!

Av annaskrubbe - 27 juni 2011 10:47

Känner väl inte riktigt att jag blev klar med min utredning av livets stora frågar i går kväll, så jag fortsätter helt enkelt idag med en ny fråga som har tryckt mej en aning under Midsommar helgen!      

 

Det är nämligen så här att jag tycker mej märka vissa helt nya sidor hos mej själv som skulle kunna tyda på en ALLDELES för tidig 40-års kris!!

Jag vet, de låter hur galet som helst!!

 

Jag ska ge er en snabb bild av min uppfattning av mej själv(om de nu överhuvudtaget är möjligt..risken är väl att den inte blir helt rättvis och opartisk, men ödmjuk som jag är ska jag försöka neutralisera den och vara så ärlig och jordnära som bara JAG kan vara.)


Jag har alltid sett på mej själv som en jordnära och ganska klok människa, skulle tom vilja sträcka mej till att säga att jag är ganska smart, i allafall stundvis tycker jag att de glimmar till riktigt ordentligt! 

Dessutom är jag lite halvkul och ibland riktigt social!

 Jag har alltid vart ganska stolt och nöjd med min musiksmak som faktiskt är fantastiskt bra! 

Och det är väl just här som jag märker av en ganska absurb skillnad, för att inte säga besvärande pinsam!  

Jag har alltid hållt den svenska visan högt och spelar gärna Taube och Wreesvijk mfl, för mina barn i hopp om att föra de svenska kultur/musik arvet vidare.

Sen har jag alltid varit svag för hårdrock/rock och ganska mycket därimellan..

Jag tycker helt enkelt om mycket så länge den finns en känsla och ett hjärta bakom, har sällan blivit särskilt impad av de där suuuper komersiella, även om de självklart finns ett å annat guldkorn även där.

Det är just här min oro till stor del ligger..

 Det är nämligen såhär att under dom senaste veckorna har jag kommit på mej själv med att lyssna på LADY GAGA, MADONNA och de mest skrämmande av allt: BRITNEY SPEARS!!!

Jag har dessutom kommit på mej själv med att sjunga med och de sjukaste av allt, av någon helt oförklarlig anledning kan jag delar ur texten!!!

Till saken hör att jag är 38 år och har en halv vuxen son!!!

 

Som om inte detta skulle vara nog... Igår eftermiddag hörde jag mej själv fråga en vän om inte vi skulle ta å åka upp till Globen i Oktober och se Britney live???!!!

 

De värsta av allt var att hon blev halvt exalterad och mer eller mindre skrek; Åå fy faan vad kul, när? när? när?  

 

Hoppas ni som läser detta förstår och tar min rädsla för att inte säga skräck på fullaste allvar!

Sedan undrar jag ju naturligtvis hur jag ska förhålla mej till detta?

Ska jag stålsätta mej, bita ihop och hoppas att de lägger sej framåt hösten?

Ska jag söka proffisionell hjälp och stöd?

Eller är de så att jag ska sluta streta imot och istället bara ge mej hän, luta mej tillbaka och "njuta" av tonerna från dessa flickor, kanske ska köpa mej en kropps strumpa á lá Gaga och

leva ut för fulla drag?

Har du kanske ett bättre förslag eller råd skulle jag bli otroligt tacksam...

Vet varken ut eller in längre och snart orkar jag inte mer....   





 
 
shin-chan

shin-chan

27 juni 2011 12:03

Herregud vad bra du skriver! :3
Kämpa på!

http://m-s-a.bloggplatsen.se

annaskrubbe

27 juni 2011 16:10

Ha ha, tusen tack!:)
Själv är jag ytterst tveksam till detta högst outande inlägg:))

 
Vivi

Vivi

27 juni 2011 12:45

Hi hi hi vilket fantastiskt underbart inlägg! Jag tycker absolut du ska njuta av denna lilla "episod" i livet för tänk om den bara är tillfällig ?
Lika bra att popa runt nu när du gillar det, själv erkännar jag att jag också dansar loss till "Brittan" hemma i vardagsrummet ibland ;)

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

27 juni 2011 16:09

Oj, tack för din kommentar!:))
Du har så rätt, lika bra att passa på:)
Vem vet nästa år kanske man är rullator buren, då kommer jag antagligen ångra att jag inte poppade runt medan jag hade möjligheten!:))

 
Vivi

Vivi

27 juni 2011 16:26

Du ...jag har kanske en utmnaing på min blogg som kan falla dig i smaken ;)
Vågar du ?

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

27 juni 2011 17:05

har just kikat in, klart jag antar utmaningen!:))
Problemet är bara att sen jag flög luftballong i våras känns de som jag klarar allt och att inget är för läskigt för mej!
Kanske skulle va att köpa plåtar till Brittan då:))
Hm,.... meddelar när jag kommit på nåt riktigt, riktigt "utmanande"!:)
Hare så gott i solen!

 
Anna

Anna

27 juni 2011 21:47

Anna, Anna älskade Anna...
Nu tror jag att du lider av ett svårt skov av MS:en... Eller menar du att jag när jag suttit å pysslat med allt annat lyckats smyga in dessa mer eller mindre medelådlers kvinnor som lider av svåra ålderskriser och annat i dina spellistor??? :)
Du kanske skulle skipa kroppsstrumpan a la Gaga och ge dig på det tunga artelleriet på en gång... Har för mig att de hade mycke billigt kött på Lidl denna veckan så du kan göra dig en string i filé, en bh i karre och ja.... Du fattar..:)
Löve you..

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

27 juni 2011 22:59

Ha ha, åhmenååh:)))
Ja den där meet-outfien ja..
Känns lite läskigt med kött mot kroppen bara sådär, men jag kanske kan köra en veggo-variant istället?
Typ kronärtskocka å jordgubbar...
Eller kanske bakelser? De är jag ju otroligt svag för.. fast då skulle jag väl äta upp mej själv istället å sen stå där i kejsarens nya med endast dumstruten på:)))
Hm...Helt plötsligt känns ändå kropps strumpan som den mest bästa outfiten trots allt:))
See you soon sugerpie..

 
FiloZophie

FiloZophie

2 juli 2011 10:41

Hör du du. Jag är själv 38 år och har drabbats av samma sak som du?! Jag är helt övertygad om att det är antingen en tidig 40-årskris, att aliens har invaderat min kropp eller att min hjärna revliterar mot mina alderles för kloka tankar och ideér. Jag hänger på till Globen och på vägen kanske vi kan köra ett bungyjump samt gå på taksightseeing i huvudstaden;P
Jag säger som Nike: Just du it:D
Kram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

2 juli 2011 11:28

Underbart att höra!!:)
Jag är absolut på!!
Ha ha, hade ju vart skiitskoj!:)

 
Ingen bild

Ida

2 juli 2011 23:41

Hej Anna!
Jag förstår din frustration! Har två småsyrror som båda är ett stort fan av lady Gaga och hipphopp! På sista tiden har också min lillasyster Soffi ( 10 år) också nått åldern då det är dags att börja älska program som MTV och svenska idol.. Tro mig, det kunde vara värre än britney spears! i nästan ett halvår nu har jag haft Eric Saade " Manboy " i huvudet och Justin Bieber affisher fastlimmade på näthinnan vart än jag fokuserar blicken. Så omfamna Britney och Lady Gaga, och börja oroa dig när du nynnar till Justin Biebers " Baby "
Ha en underbar sommar/ ida

annaskrubbe

4 juli 2011 15:16

Tack för kommentaren,Ida!

Ärligt talat vet jag inte vem denne omtalade Justin Bieber är, och jag tänker inte ta reda på det heller, med stor risk(med tanke på mitt musiktycke den senaste tiden!)för att hamna i de välkända "Bieber-träsket"!:)
Annars verkar ju den enda skillnaden mellan mej och dina syskon vara att dom är 10 och jag är snart 40!:))
Ha de så gott! Anna

 
Ingen bild

Ida

4 juli 2011 19:21

Hej Anna!
Så länge du kan hålla dig borta från " Bieber-träsket " ( fint och korrekt formulerat föresten :P) destå bättre. Angående din medelålders kris har jag goda nyheter, har hört att 40 är det nya 20, så då borde det ju rent tekniskt vara okej att lyssna på Lady Gaga.
Du behöver nog inte oroa dig, men kommer du på dig själv med att frivilligt sätta på en Justin Bieber hit, spring!
Ha det bra / Ida

annaskrubbe

5 juli 2011 10:07

Puh, du fattar inte va skönt de va att höra!
Då kan jag ju lätt poppa runt med Gaga i lurarna åtminstone 10 år till, tjohoo;)))

 
Ingen bild

Ida

6 juli 2011 07:55

Hej Anna!
10 år av lady Gaga.. hmm.. kan du inte försöka att komma ut ur medelålders krisen snabbare? Lady Gaga är okej, men efter 10 år förvandlas nog hjärnan till mos. :P
Ha det bra/ Ida

annaskrubbe

7 juli 2011 10:40

Hmm, jag ska gõra mitt bästa...men jag lovar inget:))

 
Ingen bild

Ida

7 juli 2011 10:42

Det är allt jag kan be om :P
Kram/ Ida

annaskrubbe

7 juli 2011 10:44

Tsss:)))

 
Ingen bild

Carro

5 mars 2012 05:16

Har du en halv vuxen son? Var är den andra halvan?

annaskrubbe

5 mars 2012 10:56

Den är där den oxå, fast inte riktigt lika vuxen!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards